• Qofe

Kaloriunderskott och gravid

Jag har kämpat som en tok att få ner fettprocenten i min kropp. Samtidigt som jag och min kärlek bestämde oss för att se om det blir ett barn. Jag är inte färdig med mitt mål. Och jag vill inte att en graviditet ska få allt att gå tillbaka till ursprungsläge för att jag blir gravid. Vi tänkte bara prova tills jag fyller 39. Sen är jag för gammal Jag har två barn sen innan. 12 och 9. Har gjort IVF med båda, för jag har PCO. Dock sen jag slutade med p-pillerna för några månader sen, har min mens kommit som en klocka. Plötsligt händer det? 
    Iaf. Tror ni man kan ligga på en 1500 kcal som gravid ändå? Såklart med näringsrik mat. 

• Svar på tråden Kaloriunderskott och gravid
  • En glad tjej

Barnet tar den det behöver men att satsa på att gå ner i fettprocent under graviditet tror jag inte är en bra idé! Man ska ju inte "banta" när man är gravid.

• Maramina

Många metaller och gifter binder till fett. När man går på kaloriunderskott så försvinner fett och samtidigt frigörs dessa metaller och gifter. Så vill du dela med dig av dina gifter till fostret kan du fortsätta äta med kaloriunderskott, annars inte. Måste du nödvändigtvis gå ner under graviditeten? Är det inte bättre att sikta på att inte gå upp något i fett utan istället försöka hålla din vikt?

Kan tillägga att jag är en av dom som mått så illa och kräkts så mycket under mina graviditeter att jag har gått ner, men hade jag fått bestämma så hade jag inte utsatt mina barn för det även om vi idag inte kan se om de påverkats

Svar på tråden Kaloriunderskott och gravid