• Curri

    Vågar inte lämna barnen hos mina föräldrar.

    Mina söner är 7 och 5 år. Det är så att vi bor 30 mil från mina föräldrar så mina barn får träffa dem ganska sällan, Ca. Var tredje månad i snitt. De älskar verkligen sin mormor och morfar och skulle helst bo grannar med dem :) På somrarna har de varit och bott hos dem en vecka varje år de varit tillräckligt stora och ibland skjutsar vi dit dem på helgerna.

    Men förra sommaren skaffade mina föräldrar en hund, den har blivit väldigt stor nu och den bits i kläder och hugger efter ansiktet på en. Förra gången blev lillkillen nersprungen och fick rivmärken på hela ryggen. Vågar inte lämna barnen där mer pga hunden. De har den oftast instängd i köket men grabben kan ju öppna grinden och de kollar inte hunden hela tiden Ens när de är i närheten. Min mamma ser ju fram emot att få ha dem i sommar :( Jag vet inte hur jag ska lägga fram detta. Min mamma är väldigt lättkränkt och kommer ta det väldigt personligt och bli sur.

  • Svar på tråden Vågar inte lämna barnen hos mina föräldrar.
  • Anonym (maja)

    Hugger den verkligen efter ansiktet? Jag tvivlar lite.

  • Curri

    Ja det gör den. Min Mamma säger att den rasen kan hugga efter näsan som att det vore normalt för den rasen

  • Curri

    [quote=76703237][quote-nick]infochristina skrev 2016-06-11 14:45:46 följande:[/quote-nick]

    Villkora att de lämnar bort hunden på ett hundpensionat.

    [/

    Ja det kanske vore nåt

  • fantasy06

    Vad jag vet lm hundar så finns det ingen ras som normalt hugger efter näsan. Låter i mina öron livsfarligt. Kan ju ta riktigt illa.

    Bara säg som det är till din mamma. Hon får ju bli sur, det handlar om dina barns säkerhet. Hunden eller barnen. Förstår inte hur din mamma kan vilja ha barnen tillsammans med hunden heller.

  • Anonym (Hund)

    Låter faktiskt som att dina föräldrar inte borde äga en hund ifall de säger " det e normalt med den rasen" -.-


    Curri skrev 2016-06-11 15:07:41 följande:

    Ja det gör den. Min Mamma säger att den rasen kan hugga efter näsan som att det vore normalt för den rasen


  • Birgitta02

    Det finns ingen "ras" som hugger människor nånstans! Din mamma är antingen okunnig eller så ljuger hon. Däremot har de inte fostrat hunden på rätt sätt. Och jag hade aldrig i livet lämnat mina barn tillsammans med en sån hund.

    Din mamma borde begripa att den hunden och barn inte ska vistas i samma postnummerområde ens. Så hon får välja: Antingen utan hund en vecka eller utan barnbarn.

  • Curri
    Birgitta02 skrev 2016-06-11 15:26:38 följande:

    Det finns ingen "ras" som hugger människor nånstans! Din mamma är antingen okunnig eller så ljuger hon. Däremot har de inte fostrat hunden på rätt sätt. Och jag hade aldrig i livet lämnat mina barn tillsammans med en sån hund.

    Din mamma borde begripa att den hunden och barn inte ska vistas i samma postnummerområde ens. Så hon får välja: Antingen utan hund en vecka eller utan barnbarn.


    Ja jag får nog helt enkelt ta att hon blir sur. Tror också de uppfostrat den dåligt faktiskt, de behandlar den "för slappt" enligt mig.
  • Curri
    Februari16 skrev 2016-06-11 19:16:52 följande:

    Blir lite nyfiken på vad det är för ras som älskar näsor så?


    Bullterrier ska tydligen göra det ;)
Svar på tråden Vågar inte lämna barnen hos mina föräldrar.