• ajnas

Flyga med fetma?

Nån som ver hur det funkar med fetma vid flygning? Finns det nån övre gräns? Vad händer om inte bältet räcker om, osv osv?

• Svar på tråden Flyga med fetma?
  • Birgitta02

Om du är så pass rund så kanske läge att prata med bolaget du skall flyga med? Många bolag har säkert lösningar, andra har det inte.

• gahadas

Gör det enda rätta och köp 2 platser. Men om bältet inte räcker runt kommer du inte få flyga ändå

• evaeva18

Detta har jag också funderat på.

Är också lite rund.

Var går gränsen.

Ska kanske till New York nästa år.

• Mammia
    evaeva18 skrev 2016-06-11 15:41:20 följande:

Detta har jag också funderat på.

Är också lite rund.

Var går gränsen.

Ska kanske till New York nästa år.

Är det inte bättre du försöker gå ned i vikt innan resan när det är nästa år du ska åka?
  • evaeva18

Jo visst!

Tänkte mer i allmänt också vore synd att lägga pengar och sen inte få flyga med!

• Aniiee
    gahadas skrev 2016-06-11 15:26:05 följande:

Gör det enda rätta och köp 2 platser. Men om bältet inte räcker runt kommer du inte få flyga ändå

Det finns bältesförlägning.

Jag har flugit med en sumobrottare en gång. Han hade två stolar (eller tre? Minns inte så noga) och bältesförlängare. Så så länge man inte väger 200+ så går det nog.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Birgitta02
    evaeva18 skrev 2016-06-11 15:54:08 följande:
    Jo visst!
    Tänkte mer i allmänt också vore synd att lägga pengar och sen inte få flyga med!
    Det finns inga kriterier här i Sverige. Men jag vet att vissa flygbolag i USA har det, eller möjligen försökt införa, minns inte riktigt. Om man väger över en viss vikt får man betala för dubbla flygstolar. Det handlar inte bara om bälten utan om personen bredvid ska ha viss rörelseyta. Om jag minns rätt finns det förlängningar att sätta på bältena. Men vi har ju inte det fetmaproblemet i Sverige som i USA så vi har inte kommit så långt där.

Ring och snacka med det flygbolag som ni planerar resa med. Var ärliga med BMI, vikt, längd och cm runt magen. Och de där jävla sätena är ju skitsmå. Jag är 176 lång med en vikt på 67 kg. Dvs en mkt låg bmi. Men tycker det redan nu är trångt som fan.
  • evaeva18

Det är det jag tänkte på flygstolarna är så små.

• Fröken Apelsin

Jag är själv varit kraftigt överviktig och har flugit många gånger. Man behöver inte alls vara rädd att inte få plats i stolen eller få på sig bältet. Det är större än vad man tror. Jag har aldrig varit med om att någon sagt något heller.

• Birgitta02
    Fröken Apelsin skrev 2016-06-11 16:22:36 följande:
    Jag är själv varit kraftigt överviktig och har flugit många gånger. Man behöver inte alls vara rädd att inte få plats i stolen eller få på sig bältet. Det är större än vad man tror. Jag har aldrig varit med om att någon sagt något heller.
    Beror på. Väger du 145 kilo så finns kanske risk att bältet och stolen inte räcker till. Är man lång så funkar det, är man en liten skit och väger så mycket så kanske det inte räcker till.
Svar på tråden Flyga med fetma?