• Skorpion76

Några små anmärkningar

Till att börja med vill jag tacka för ett alldeles fantastiskt diskussionsforum! Det här är ett forum där jag verkligen trivs, men det finns några små saker som jag inte riktigt gillar och det är att man inte kan gå tillbaka och ändra eventuella stavfel i ett redan publicerat inlägg. Inte heller kan man gå tillbaka och plocka citat från flera andra postare! Det är egentligen de enda sakerna som jag tycker att jag vill anmärka på, men annars är det verkligen ett kanonforum! 

Pethead
  • Svar på tråden Några små anmärkningar
  • Tecum

Roligt med en positiv röst, de flesta brukar bara gnälla på forumet fast de hänger här jämt...

Vad gäller sakfrågan håller jag med, det borde finnas en redigeringsfunktion. Men vi får hoppas att språkpoliserna har överseende med rena skrivfel.

• Skorpion76

Jag saknar verkligen dessa diskussionsforum och därför är det viktigt att arbeta extra hårt med dem som trots allt finns kvar. Det här är ett trevligt forum med en trevlig stämning. 

Pethead
  • Skorpion76

Jag saknar verkligen dessa diskussionsforum och därför är det viktigt att arbeta extra hårt med dem som trots allt finns kvar. Det här är ett trevligt forum med en trevlig stämning. 

Pethead
  • njursten

Trevlig stämning?
    Ska säga allvarligt vad jag tycker!
    Tycker inte det är nån trevlig stämning när det skriks troll i var o varannan tråd, att trådstartaren klankas ner på osv.
    Vissa trådar är dock trevliga att gå in på men min erfarenhet av detta forum är tyvärr ganska tråkig...

• sportpappa
    Skorpion76 skrev 2016-06-12 10:15:53 följande:
    Till att börja med vill jag tacka för ett alldeles fantastiskt diskussionsforum! Det här är ett forum där jag verkligen trivs, men det finns några små saker som jag inte riktigt gillar och det är att man inte kan gå tillbaka och ändra eventuella stavfel i ett redan publicerat inlägg. Inte heller kan man gå tillbaka och plocka citat från flera andra postare! Det är egentligen de enda sakerna som jag tycker att jag vill anmärka på, men annars är det verkligen ett kanonforum! 
    Citat 1
    Skorpion76 skrev 2016-06-12 13:46:32 följande:
    Citat 2
    Skorpion76 skrev 2016-06-12 13:46:33 följande:
    Citat 3.

Det går bra att plocka citat från fler andra postare. Tryck på citatknappen på varje inlägg du vill citera så staplas de på varandra som här.

Om du vill plocka citat från en annan sida i en tråd eller från en helt annan tråd så får man trixa lite, men det går det också. Öppna sidan i en ny tabb i din webbläsare. Gör en radbrytning i rutan för ditt inlägg och tryck sedan på citatknappen och sen kopierar du texten och klistrar in den där du vill ha den.
  • Skorpion76

Nu har jag sett hur citera-knappen fungerar och det är riktigt bra! Tack för tipset! Sedan är det det där med att kunna redigera skrivna inlägg!

Pethead
  • sportpappa
    Skorpion76 skrev 2016-06-12 18:03:38 följande:
    Nu har jag sett hur citera-knappen fungerar och det är riktigt bra! Tack för tipset! Sedan är det det där med att kunna redigera skrivna inlägg!
    Det har efterfrågats i många många år. Jag skulle gärna se att det kom också eftersom jag ofta skriver små slarvfel här och där, men jag tror inte vi får se det i nuvarande form av forumet.
    Det hade i alla fall varit fint om man fick redigera ett inlägg i några minuter eftersom man oftast upptäcker felen direkt efter att man tryckt på posta-knappen.
  • taquine
    sportpappa skrev 2016-06-12 18:18:12 följande:
    Det har efterfrågats i många många år. Jag skulle gärna se att det kom också eftersom jag ofta skriver små slarvfel här och där, men jag tror inte vi får se det i nuvarande form av forumet.
    Det hade i alla fall varit fint om man fick redigera ett inlägg i några minuter eftersom man oftast upptäcker felen direkt efter att man tryckt på posta-knappen.
    Ja det är dåligt att man inte kan gå in och ändra, inte bara stavfel utan kanske något man skrivit i stundens hetta och som man genast ångrar när det är skickat.
    Förstår inte varför det skulle vara så svårt. Varför tror du inte FL fixar det när andra forum gör det?
    Goodness me
  • Skorpion76
    sportpappa skrev 2016-06-12 18:18:12 följande:
    Just precis!
    Pethead
  • sportpappa
    taquine skrev 2016-06-12 18:29:24 följande:
    Ja det är dåligt att man inte kan gå in och ändra, inte bara stavfel utan kanske något man skrivit i stundens hetta och som man genast ångrar när det är skickat.
    Förstår inte varför det skulle vara så svårt. Varför tror du inte FL fixar det när andra forum gör det?
    De flesta andra forum använder sig av standardforum där tillverkarna försöker trycka in så många funktioner som möjligt för att passa kundernas alla tänkbara krav. Familjeliv verkar vara en helt hemmasnickrad produkt.

Sen ägs ju Familjeliv av Stampen som inte går jättebra ekonomiskt.
Svar på tråden Några små anmärkningar