• Bride2b

Vad kostade era KUVERT på BRÖLLOPET?

Hej!

Vad låg priset/kuvert på för ert bröllop?

Hur vi än vrider och vänder på det, så kommer vi inte under 3000:- kuvertet.

Är det en "normal" kostnad?

Det ingår champagne, trerätters, tårta, kaffe med avec, samt vickning.

Tack för svar i tråden.

• Svar på tråden Vad kostade era KUVERT på BRÖLLOPET?
  • Parre72

Vi höll det väldigt enkel, gjorde förrätter i form av minipajer en vecka innan, tog italiensk buffe på catering och skippade efterrätt och gick istället direkt på tårtorna ett tag efter varmrätten. Porslin, bestick och glas tog vi från cateringföretaget som sen tog med sig all disk som vi hade ställt i backar dagen efter mycket praktiskt. Köpte all dricka själva, alkohol i Tyskland och alkoholfritt i Sverige. Tror det gick på runt 1000 kronor per kuvert.  Då hade vi också ett band som spelade lite senare på kvällen. Väldigt lyckad bröllopsfest som inte ruinerade oss men alla var glada och nöjda när vi lämnade iallafall.

• Parre72

Förtydligar mig det gick alltså på 1000 kronor per kuvert med allting inräknat, band, lokal, hyra av porslin, band som spelade, catering, tårta och alkohol (fördrink, vin till maten, avec till tårtan, bar lite senara på kvällen)

• Guapa

1600 kr/pers tror jag det kostade. Då var det brudskål, förrätt, huvudrätt, efterrätt, brudtårta och kaffe samt vin till maten. Vi hade bara middag och ingen fest i övrigt. Annars gissar jag att det är alkoholen som kostar mest om man nu bjuder på det.

• Holma

Ca 1700kr per person o då är allt inräknat med 3rätters , tårtor , dryck inkl alkohol

• Swagger

Vi bjöd ett fåral på fin restaurang, femrätters med tillhörande vinpaket. Det hamnade strax under 2000:- per person. 3000 låter mycket.

• Almina
    Bride2b skrev 2016-06-12 14:49:48 följande:

Hej!

Tack för svar i tråden.

• Almina
    Bride2b skrev 2016-06-12 14:49:48 följande:

Hej!

Tack för svar i tråden.

Vad räknar du in i kuvertavgiften undrar jag? Antar att ni ska vara på något finare ställe om ni inte kan komma under det priset? Det går ju definitivt att ha ett billigare bröllop om man önskar det!
  • Sallyyyy

350:- bubbel, italiensk buffé, dessertbufé, avec, vickning, öl vin, 1 sorts drink. 65 gäster

• AstridA

Våra kostnader låg på 350 kr/kuvert, men detta var för 12 år sedan och vi var på en studentnation och vi fick studenpriser samt en mängdrabatt då vi hade 98 sittande gäster, samt mottagning innan där det var ca 120 gäster (de som inte var med på sittningen skulle åka hem och åka långt).

I detta ingick: 
    champagne
    förrätt
    huvudrätt
    efterrätt
    bröllopstårta

kaffe med avec
    vin till maten, samt
    nötter, chips och annat tilltugg.

Vin och annat kunde man köpa i baren sedan.
    Hade kompis som ordnade musiken till dansen.

Jag har roat mig med och kollar var det skulle kostat idag med samma rabatter och det skulle gå på ca 550 kr/kuvert ( + - lite då jag inte vet vad tårtan skulle kosta idag då den var annorlunda mot de vanliga tårtorna). 

• Duckan

Det är nu 10 år sen och kuvertpriset låg på ca 950 kr pp på en restaurang. 

Vi valde dock bort efterrätt och gick på kaffe och tårta enbart. Tur i efterhand då vår sittning blev för lång som det var.

• Bunny on speed

Ungefär 150-175 kr. Alkoholfri brudskål, buffe, tårta, kaffe och alkoholfri dryck.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anknytningen

Vi var på Junibacken. Slutsumman hamnade på strax under 2000:- kuvertet. Vi bjöd 100 (vuxna) gäster.

Allt ingick, inkl. teater och barnvakt.

• sandy80

Det lät lite dyrt, beror ju dock helt på vart, lokal:restaurang det är osv. Vi gifter oss i sommar, har en fantastisk lokal dock är det i en by i Dalarna väldigt billig, catering, porslin, vinet köper vi på bolaget, sprit och dricka till bar från Tyskland. Tårta totalt ca 950kr per person ca 60 pers. Bröllopet totalt går loss på ca 135000 kr

Svar på tråden Vad kostade era KUVERT på BRÖLLOPET?