• AlexXx

    Finns de smärtlindring som hjälper vid tatuering?

    Jag har en tatuering som inte är färdig på skuldran. Jag vill gärna göra klart den. Den ska fortsätta ner över ryggen. De är bara de att jag är klen och tycker de gör förjävligt ont! Finns de någon smärtlindring man kan ta innan som inte förtunnar blodet? Om tatueraren inte använder spray eller salva så vill jag veta om de finns nån smärtlindring som hjälper att ta bort lite av smärtan.

  • Svar på tråden Finns de smärtlindring som hjälper vid tatuering?
  • Anonym (Duff)

    Utvilad mätt och blodsockret på topp;)

    Emla(salva) ska väl vara rätt hyfsad enl ryktesvägen (ej provat själv).

    Alternativt en rejäl käftsmäll, nackdelen är ju dubbla läkeprocesser.

  • MissHelene
    Anonym (Duff) skrev 2016-06-13 08:44:35 följande:

    Utvilad mätt och blodsockret på topp;)

    Emla(salva) ska väl vara rätt hyfsad enl ryktesvägen (ej provat själv).

    Alternativt en rejäl käftsmäll, nackdelen är ju dubbla läkeprocesser.


    Ja emla håller effekten upp till 2 timmar efter du tagit bort plasten har jag för mig. Smeta in dig i salva och linda in dig i plastfolie runt en timme innan så :D
    Jag blev dock illamående en gång pga att jag inte kände annat än vinrationerna, skitmysko känsla, så kör på smärta härdanefter även fast emla varit mig trogen många ggr :D
  • Flisan79

    Kan rekommendera "hush". En bedövning gjord för tatuering. Går att beställa via nätet men är inte från Sverige så det tar någon vecka att få hem.

    Emla fungerar liknande men förpackningarna innehåller så liten mängd att det passar sig bäst vid väldigt små tatueringar.

    // tatueraren

  • Bunny on speed

    Mina tatuerare har sådant hemma. Sist var det tur, för efter 4 timmars tatuerande var det jäkligt öm hud!


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Flisan79
    Anonym (O) skrev 2016-09-22 09:27:25 följande:

    Alkohol


    Hjälper bara om man är så full att man är halvt utslagen. I övrigt är alkohol någon som förstorar upp sinnelag så smärtan kan snarare bli värre.
  • MissHelene
    Flisan79 skrev 2016-09-22 09:44:02 följande:
    Hjälper bara om man är så full att man är halvt utslagen. I övrigt är alkohol någon som förstorar upp sinnelag så smärtan kan snarare bli värre.
    Blöder man inte mer då också? Alkohol gör juh blodet tunnare.
  • Flisan79
    MissHelene skrev 2016-09-23 14:30:11 följande:
    Blöder man inte mer då också? Alkohol gör juh blodet tunnare.
    Jo, fast folk blöder mer eller mindre iaf så just det är av mindre betydelse. Iaf för mig som tatuerar. Måste torka lite mer bara haha.
    Jag skulle dock aldrig tatuera en kund som druckit. Däremot så har jag tatuerar min man när han varit berusad. Han ville testa det som bedövning då vi gjorde en stor tatuering på hans mage och han tyckte det gjorde så sjukt ont. Erfarenheten är som jag skrev ovan, snarare svårare att hantera smärtan.
Svar på tråden Finns de smärtlindring som hjälper vid tatuering?