• killejkpg

Reseförsäkring

hejsan, visste inte vilken kategori jag skulle placera denna tråd så fick bli något bara. 

jag har precis varit på resa med min flickvänn, hon fick förkylningsastma redan andra dagen, pga att det var så otroligt kallt på flyget tror vi. vi hade tjocktröjor på oss men var ändå fruktansvärt kallt. 

men så känner hon redan första dagen att hon börjar bli förkyld men inget mer med det, andra dagen så blir hon sämre och vi letar upp apotek för att kunna finna något botemedel. tredje dagen blir hon mycket sämre och får svårt att andas så blir en väldigt lugn dag på rummet, på kvällen får vi ringa ambulans då hon blivit jätte dålig och får ingen luft. vi får lämna sjukhuset efter ett par timmar när hon fått lite sprutor osv. redan under samma natt börjar hon bli dålig igen, på morgonen under dag 4 händer det igen, hon blir jätte dålig. vi får åka in akut till sjukhuset igen och tillbringa dagen där. nu får hon ut medicin för sin astma men måste ligga och bara ta det lugnt under 1-2 dagar på hotellrummet. 

hon har bara upplevt detta en gång tidigare med förkylnings astma så inget vanlig grej, men hon har fått ut läkarintyg osv på allt.

Jag ringde mitt försäkringsbolag Folksam, och frågade om jag som har hjälpt henne under hela resan har rätt till någon ersättning. vi tog inget extra reseskydd när vi köpte resan så från resebolaget får vi inget. men jag tänker på vård av anhörig. folksam sa till mig att jag inte har rätt till något då hon är bokförd på sin gamla adress fortfarande hos sina föräldrar och för att vi inte har samma försäkringsbolag.

Är det någon som vet om folksam bara försöker köra med mig för att slippa betala ut, har jag rätt till ersättning eller är det bara att ge upp och skita i att man fått betala en hel resa och en veckas semester åt skogen?

Svar på tråden Reseförsäkring