• ungtjej23

Prag i sommar?

Hej!
    Jag och sambon har en massa hittepå hela sommaren. En londonresa med min lillasyster, göteborg för Bruce med mina bröder, landet med hans föräldrar ... men ingenting för bara oss två.
    Vi är jätte sugna på att åka utomlands.... jag åker mer än gärna en vecka all inclusive och bara slappar innan jobben drar igång igen men samtidigt är vi båda sugna på Prag.. strosa runt i staden, dricka och äta gott osv,

Någon som varit i Prag och kan berätta lite om hur det är där? :)
  • Svar på tråden Prag i sommar?
  • Duckan

Prag är jättehärligt! Jag bara varit där om våren, men kan inte tänka mig att det är sämre framåt sommaren.
    Det är vackert där. Strosa i gamla delen (Mala Strana, "lill-sidan) och gå över Karlsbron och andra broar med för den delen.Ta en pilsner på klocktorget. Besöka Judiska kyrkogården. Gå upp i utsiktstornet som ser ut som ett mini-Eiffeltorn. Se ut över staden.
    Äta kött en masse på ett Pilsner Urquell-hak.

• Pimpinellan

Varit där ofta-alla årstider. Vackert och intressant! Finns massor att göra och besöka. Enda "felet" med stan är att det röks på i princip alla barer och restauranter. Vi har hittat 2 rökfria dock. Glad Mellan maj och september ut rekommenderar jag starkt hotell med ac! Inte ens alla 4-stjärniga har det och det kan bli kolossalt varmt. Och se upp med taxichaffisarna-de vill gärna ha hutlöst betalt, men AAA är pålitliga-övriga går förhandla med i regel.

Svar på tråden Prag i sommar?