Osäker/deppig
Jag väntar mitt första barn. Min sambo och jag har varit tillsammans i ca 1,5 år och det var planerat, vi ville båda jättegärna ha barn så vi blev jätteglada när det hände. Jag är nu i vecka 13 och illamåendet har nästan försvunnit men jag har istället blivit känslig och känns som jag bara vill gråta hela tiden.
Dessutom känner jag plötsligt en massa osäkerhet vad gäller min partner och om han kommer klara det vilket är jättetaskigt för han kommer väl klara det lika väl som jag själv hoppas jag. Men det är som om jag plötsligt bara ifrågasätter ALLT han gör och känner att han inte är tillräckligt smart, inte kan något om barn och inte förstår allvaret i att skapa en familj - samtidigt är jag så tacksam att han är den positiva och energiska personen i vår relation just nu, så det liksom vänder helt plötsligt och jag ser att vi kommer klara det jättebra.
Någon som upplevde samma sak när ni var gravida?? Känner mig så elak och samtidigt kan jag verkligen känna mig osäker när jag är "mitt uppe" i känslorna och bara tänka "ånej han kan ju ingenting"...... :/