• Skyrocket

Tidiga symtom!

Vilka var dina tidigaste graviditetssymtom och när uppmärksammade du de? Svar gärna även på när du plussade.

• Svar på tråden Tidiga symtom!
  • Kill your darling

Luktade illa, kände av bäckenfogen (andra grav.). Minns inte nu, men det var nog en vecka innan mensen skulle ha kommit. Strax efter fick jag onda bröst, gasig och trög mage, trött. "Plussat" har jag gjort några dagar efter bim. Men alla symtom gjorde att jag egentligen inte behövde testa.

• Skyrocket
    Kill your darling skrev 2016-06-13 18:37:56 följande:

Luktade illa, kände av bäckenfogen (andra grav.). Minns inte nu, men det var nog en vecka innan mensen skulle ha kommit. Strax efter fick jag onda bröst, gasig och trög mage, trött. "Plussat" har jag gjort några dagar efter bim. Men alla symtom gjorde att jag egentligen inte behövde testa.

Tack för ditt svar! Var det någon skillnad mellan första och andra graviditeten?
  • Kill your darling
    Skyrocket skrev 2016-06-13 18:40:40 följande:

Tack för ditt svar! Var det någon skillnad mellan första och andra graviditeten?

Oj, minns inte säkert nu. Men generellt mådde jag mycket sämre andra graviditeten. Precis i början kändes det nog ganska lika (förutom bäckenfogen). Jag tror att magen svullnade upp fortare med andra barnet. Andra gången var jag ännu mer säker på att jag var gravid, jag kände ju igen symptomen.
  • Pimpinellan

Kissnödig och trött-v.4.
    EXTREM hunger-v.5
    Förstoppning-v.5-6
    Molvärk-v.6
    Illamående-v.9

• Skyrocket
    Kill your darling skrev 2016-06-13 18:46:04 följande:

Oj, minns inte säkert nu. Men generellt mådde jag mycket sämre andra graviditeten. Precis i början kändes det nog ganska lika (förutom bäckenfogen). Jag tror att magen svullnade upp fortare med andra barnet. Andra gången var jag ännu mer säker på att jag var gravid, jag kände ju igen symptomen.

Återigen, tack! :)
  • Skyrocket
    Pimpinellan skrev 2016-06-13 18:49:19 följande:

Kissnödig och trött-v.4.

EXTREM hunger-v.5

Förstoppning-v.5-6

Molvärk-v.6

Illamående-v.9

Tack för ditt svar! Vet du när du plussade? Menar du vecka 4 som i 3+1-6 eller som i 4+1-6? :)
  • Pimpinellan
    Skyrocket skrev 2016-06-13 18:51:43 följande:
    Tack för ditt svar! Vet du när du plussade? Menar du vecka 4 som i 3+1-6 eller som i 4+1-6? :)
    V.4 är alltid 3+ nånting. Jag tog bara hcg-prov eftersom jag efter alla år verkligen hatar gravtest. Det visade 361 v.4+5.
  • Skyrocket
    Pimpinellan skrev 2016-06-13 19:42:48 följande:

V.4 är alltid 3+ nånting. Jag tog bara hcg-prov eftersom jag efter alla år verkligen hatar gravtest. Det visade 361 v.4+5.

Jag vet att det är så men vissa säger tvärtom har jag märkt :) Frågade bara för att veta hur du menade. Kunde du bara gå ner till MVC och ta ett blodprov?
  • Pimpinellan
    Skyrocket skrev 2016-06-13 20:17:08 följande:
    Jag vet att det är så men vissa säger tvärtom har jag märkt :) Frågade bara för att veta hur du menade. Kunde du bara gå ner till MVC och ta ett blodprov?
    Tvärtom säger möjligen bara barnmorskor som räknar hela veckor. Jag hade remiss på hcg-prov, annars får man inte göra det bara sådär. Tog 4 stycken.
Svar på tråden Tidiga symtom!