• Anonym (?)

Hur mycket tjänar en pilot?

Finns det någon som jobbar som pilot (eller vars sambo/man jobbar som pilot) utomlands och kan berätta hur mycket ni får i lön och ev. andra förmåner? 

• Svar på tråden Hur mycket tjänar en pilot?
  • flygrl

I Aktuellt prata dom om pilotstrejken och nämnde då SAS piloter har ca 32 000 kr i ingångslön, snittlön på 78 000 och slutlön för flygkapten 96 000 kr. Bra pröjs tycker man men tydligen e lönerna i Lufthansa & KLM dubbelt så höga. SAS lönerna ligger på ungefär samma nivå som Norwegian.

• Anonym (Veta)

Finns det kvinnliga kaptener?

• Anonym (J)
    Anonym (Veta) skrev 2019-11-25 00:42:19 följande:

Finns det kvinnliga kaptener?

Ja det gör det.
  • Anonym (Veta)
    Anonym (J) skrev 2019-11-25 02:45:11 följande:

Ja det gör det.

Var har du sett det?
  • Anonym (J)
    Anonym (Veta) skrev 2019-11-25 10:09:27 följande:

Var har du sett det?

Men gör en enkel googling. Det är inte många men de finns.
  • Anonym (Gäller)
    flygrl skrev 2016-06-14 01:15:19 följande:

I Aktuellt prata dom om pilotstrejken och nämnde då SAS piloter har ca 32 000 kr i ingångslön, snittlön på 78 000 och slutlön för flygkapten 96 000 kr. Bra pröjs tycker man men tydligen e lönerna i Lufthansa & KLM dubbelt så höga. SAS lönerna ligger på ungefär samma nivå som Norwegian.

Gäller samma lön för kvinnor?
  • Anonym (J)

Tråden är nästan 5 år gammal, men pilot är lika stendött yrke som att startar eventbolag i dagsläget. Tusentals piloter är arbetslösa.

• Hippolyte
    Anonym (Veta) skrev 2019-11-25 10:09:27 följande:

Var har du sett det?