• KSG81

Internet i Spanien

Hej!

Kommer eventuellt sticka till Spanien och vara där en hel månad och måste lösa internetfrågan så smidigt och gärna så billigt som möjligt. 

Vet att man kan hyra wifi där nere, men det är inte billigt och hamnar ungefär på samma pris som om man köper exempelvis Vodafones 1,5gb surf för ?15 vilket räcker till två dagars jobb ungefär, då landar vi på 225 Euro efter 30 dagar. 

Finns det några andra alternativ som jag kan ha missat? Sitta på ett internetcafé är inte ett alternativ. 

• Svar på tråden Internet i Spanien
  • KSG81

Du har inte läst vad jag har skrivit.. söker mer ekonomiska alternativ till det då det i slutändan kommer kosta mig flera tusen om jag jag kör på kontantkort. Mängden verkar dessutom ligga på 1-1,5gb, lite i det minsta laget. 

• driver28
    KSG81 skrev 2016-06-14 15:33:51 följande:

Du har inte läst vad jag har skrivit.. söker mer ekonomiska alternativ till det då det i slutändan kommer kosta mig flera tusen om jag jag kör på kontantkort. Mängden verkar dessutom ligga på 1-1,5gb, lite i det minsta laget. 

Spanien kan inte vara då dyrt att det kostar mer än 2000:- för internet i en månad. Då skulle ingen där ha råd. Ett spanskt kontantkort skulle säkert funka och kostar inte sådär mycket. Kolla här till exempel! Första sökresultatet på Google. 3gb data för under 400:-

www.prepaidzero.com/product/spain-3gb-prepaid-sim/
  • KSG81
    driver28 skrev 2016-06-14 19:03:28 följande:
    Spanien kan inte vara då dyrt att det kostar mer än 2000:- för internet i en månad. Då skulle ingen där ha råd. Ett spanskt kontantkort skulle säkert funka och kostar inte sådär mycket. Kolla här till exempel! Första sökresultatet på Google. 3gb data för under 400:-

www.prepaidzero.com/product/spain-3gb-prepaid-sim/
    Normalt inte om man bara kollar sin mail, läser lite Aftonbladet och loggar in på Facebook typ, då lär 3gb räcka gott och väl under hela semestern.

Mitt jobb kräver dock att jag laddar ner massa filer och går igenom det, hamnar väl på ca 800mb - 1gb per dag. Det blir alltså en kostnad på strax under 400:- var 3:e dag. Det är inte hållbart. 

Får se om jag kan låna lite wifi av någon snäll granne för en 500:- eller nåt.
Svar på tråden Internet i Spanien