Barn ska inte ha en IPhone!
Varför har dagens barn (förskoleåldern) en egen IPhone och en egen IPad? Jag förstår inte det. Tycker att man ska ha börjat grundskolan iaf, minst! Små barn ska vara ute och leka och röra på sig istället för att sitta vid den skiten, det kommer ändå med tonåren så låt de vara barn först! Det är sorgligt att så små barn ska ha telefon och iPad istället för leksaker. Varesig IPad eller mobiltelefoner är inget småbarn ska ha. De är för oansvariga för sådana saker och kastar saker i marken ofta när de blir arga. Ok att man har det som en pedagogisk grej, men att sitta så många timmar som dagens barn gör är?skrämmande!! Nu låter jag säkert jättegammal men jag är faktiskt bara 22 år. Det är också sorgligt att föräldrar idag är mer engagerade i sina mobiltelefoner istället för att leka med sina barn. Folk kommer säkert att säga att det är nya tider nu och det är inte 70-tal längre men det är ingen ursäkt till att barnen inte ska vara mer ute och leka. Och så klagar alla på att dagens barn är lata och överviktiga! Eh, vart kommer det ifrån egentligen? Ville bara skriva av mig lite men jag tycker att barn idag är alldeles för lite ute och leker för att den där Ipaden eller telefonen är roligare?