• Anonym (Ann-o-neem)

"Ålderskillnad" i en relation? rätt eller fel?

Han är en ansvarsfull vuxen med ett barn på 4. Han har jobb, bostadsrätt, sitter på föräldramöten, hämtar på dagis osv. osv. Har separerat från barnets mamma för ett år sedan. har varannan vecka. 

Hon är en ung tjej som nyss flyttat hemifrån, läser på högskola, gillar krogen, kläder, smink, resor, hänger med väninnor, vet inte vad hon skall bli när hon blir vuxen, osv. Det är en ung tjej helt enkelt.

Han är 25, och hon är 27. Egentligen är ju hon två år äldre än honom, men det är ju ändå som att hon är tonåring och han vuxen. De har nu blivit ett par.

Han borde skaffa en vuxen tjej, med barn etc. om hon så skulle vara 45 hade jag inte klagat, bägge är ju vuxna. Jag har absolut inget emot killen, han är jättetrevlig, dottern är jättegullig, men det känns ändå ganska pedofilaktigt . Jag är flickans mor. Inte 4åringens, utan 27åringens. Hon är en ung tjej, han en vuxen man. Alltså är det pedofili?

Resonerar jag helt galet?

• Svar på tråden "Ålderskillnad" i en relation? rätt eller fel?
  • Anonym (Snuten)

Jo det är pedofili!
    Var bor han, jag kan gripa honom direkt.
    Stackars flicka!!!

• njursten

Pedofili? De är ju för 17 över tjugo bägge två. Det är ju inte ens stor åldersskillnad!!
    Hur tänkte du nu?

• carpediem86

Du får nog istället vara glad att din dotter som trots att hon är 27 år och fortfarande inte kommit så långt på flera plan i sitt liv ändå har träffat en ansvarsfull och vuxen man som dessutom är nära i ålder. Hoppas att de kan fungera bra ihop även om de är på lite olika plats i livet.

Tycker du att det är bättre att hon träffar en 27 årig kille som festar och läser strökurser på universitetet och tar extraknäck på olika ställen och får barn med honom lite oplanerat? Nu kanske jag tog i lite, men alltså med någon som mer är på samma spår som hon är just nu. Om det nu var dåligt med någon som är ansvarsfull, är med på föräldramöten och har en karriär på gång.

• Anonym (Jossan)
    carpediem86 skrev 2016-06-14 18:07:25 följande:

Du får nog istället vara glad att din dotter som trots att hon är 27 år och fortfarande inte kommit så långt på flera plan i sitt liv ändå har träffat en ansvarsfull och vuxen man som dessutom är nära i ålder. Hoppas att de kan fungera bra ihop även om de är på lite olika plats i livet.

Tycker du att det är bättre att hon träffar en 27 årig kille som festar och läser strökurser på universitetet och tar extraknäck på olika ställen och får barn med honom lite oplanerat? Nu kanske jag tog i lite, men alltså med någon som mer är på samma spår som hon är just nu. Om det nu var dåligt med någon som är ansvarsfull, är med på föräldramöten och har en karriär på gång.

Inget illa menat men jag skulle vilja veta hur man tänker när man svarar seriöst på en trådstart som denna. :) Eller läste du inte slutet?
  • carpediem86

haha, ja jag vet inte. Jag har kontakt med vuxna personer via mitt jobb som ibland kan bete sig rätt annorlunda. Fast jag ska kanske hellre skylla på att jag är trött idag. Läste rätt snabbt och missade nog lite :)

• flygrl
    Anonym (Ann-o-neem) skrev 2016-06-14 17:27:41 följande:

Han är en ansvarsfull vuxen med ett barn på 4. Han har jobb, bostadsrätt, sitter på föräldramöten, hämtar på dagis osv. osv. Har separerat från barnets mamma för ett år sedan. har varannan vecka. 

Hon är en ung tjej som nyss flyttat hemifrån, läser på högskola, gillar krogen, kläder, smink, resor, hänger med väninnor, vet inte vad hon skall bli när hon blir vuxen, osv. Det är en ung tjej helt enkelt.

Han är 25, och hon är 27. Egentligen är ju hon två år äldre än honom, men det är ju ändå som att hon är tonåring och han vuxen. De har nu blivit ett par.

Han borde skaffa en vuxen tjej, med barn etc. om hon så skulle vara 45 hade jag inte klagat, bägge är ju vuxna. Jag har absolut inget emot killen, han är jättetrevlig, dottern är jättegullig, men det känns ändå ganska pedofilaktigt . Jag är flickans mor. Inte 4åringens, utan 27åringens. Hon är en ung tjej, han en vuxen man. Alltså är det pedofili?

Asså vilket f*****g peddo svin han e! 25-årig gubbjävel som ger sig på en liten oskyldig flicka som bara e 27. Fy faaan!!!

:D
  • gammelget

Ni stirrar er blinda på siffran i ålder. Ålder är mer än en siffra, en 27åring kan vara en ung tjej och en 25åring kan vara en vuxen man.

Vad är då en vuxen man som har en kärleks- och sexuell relation med en ung tjej? Jo, en pedofil.

Som sagt, han är en småbarnspappa. Småbarnspappor (eller för den delen storbarnspappor) skall inte ränna efter unga tjejer.

• flygrl
    gammelget skrev 2016-06-14 23:27:20 följande:

Ni stirrar er blinda på siffran i ålder. Ålder är mer än en siffra, en 27åring kan vara en ung tjej och en 25åring kan vara en vuxen man.

Vad är då en vuxen man som har en kärleks- och sexuell relation med en ung tjej? Jo, en pedofil.

Som sagt, han är en småbarnspappa. Småbarnspappor (eller för den delen storbarnspappor) skall inte ränna efter unga tjejer.

Aja whatever...
    En 25-åring som e ihop med en 27-åring kommer aldrig va en pedofil. Utom i trollskogen då.
  • Asirna

Vet du ens vad pedofil är?

Någon bör väl förklara det för dig så jag gör det enkelt.

Det är när en vuxen tänder på barn och i värsta fall tom. tafsar eller tvingar barnen till sex, alltså våldtäkt.

Kanske kan mannen få din dotter att växa upp, men det kanske du inte har tänkt på, låt de vara lyckliga och om de inte funkar mellan dem så får de upptäcka det själva.

Så ryck inte in som någon "superhjälte" utan håll dig undan tills kanske din dotter en dag behöver stöd om hon nu kanske kommer bli en extra mamma.

Men deras relation är inte din ensak.

• MissHelene

Alltså har jag missuppfattat ngt lr skiljer d bara 2 år mellan dom? I så fall varför lägger du dig i din 20+ dotterns kärleksliv om hon mår bra i relationen? Absolut ingen pedofili och kanske dags att klippa navelsträngen? :D

• Skorpion76
    Anonym (Ann-o-neem) skrev 2016-06-14 17:27:41 följande:

Nog för att jag brukar få klagomål ifrån andra användare som tycker att de inte hänger med i mina trådar, men nu måste jag säga att jag inte riktigt hänger med i din tråd.  
    Pethead
Svar på tråden "Ålderskillnad" i en relation? rätt eller fel?