Anonym (Mj) skrev 2016-06-15 00:02:35 följande:
Jag blir ledsen när jag känner att min kille väljer att runka hellre än sex, så ser vårt liv ut mer och mer. Han verkar mer attraherad sv just bild/film/ tjejer på nätet. Viktigt att det inte blir så, då tar det nog slut till sist. Men ni verkar ju ha sex. Tveksamt, många säger att de tycker porr är okej, men jag känner mest att jag inte duger eller räcker till. Särskilt om det är någon han känner via sociala medier eller i verkligheten.
Ja så vill jag förstås inte att det ska bli, och jag onanerar inte alls de perioder vi har bra sex tillräckligt ofta (enligt mig) men då hon har ett lägre sexuellt driv än mig blir det stundvis mer sällan. Skulle min fru hellre onanera än att ha sex med mig mer än någon enstaka gång skulle jag också ta illa vid, precis som du.
En liten världsvan skrev 2016-06-14 20:23:27 följande:
1. Vad tycker du om sexköp? Tycker du att det är okej att köpa sex? ... porr är en form att sexköp - för varje video du klickar igång bidrar du till prostitution. ... Är du kvinnohatare?
2. Älskar du din partner? Du beskriver henne som känslig, och jag får känslan av att du är väldigt medveten om att hon kommer bli väldigt ledsen och sårad när det väl kommer fram att du kollar på porr. Därav drar jag slutsatsen att det är viktigare för dig att få runka till förtryckta kvinnor på nätet än din fru är lycklig och mår bra.
3. Skulle du med gott samvete ta emot nakenbilder som skickades till dig från exempelvis en bekant eller helt okänd människa?
Jag kortade ner lite och behöll kärnan i det du skrev. Jag förstår hur du menar, men håller inte med riktigt. Jag ger dig gärna min synvinkel, som jag hoppas att du läser och försöker ta in.
1. Just sexköp är en rätt stor fråga och självklart något jag inte skulle göra om jag är i ett förhållande, och inte annars heller. Vi behöver nog inte gå in mer på det än så, utan det passar bättre i en egen tråd. Jag är inte kvinnohatare, varför man nu måste vara det om man kollar på porr ibland? Jag tror inte heller att Anonym (tjej) här i tråden är manshatare bara för att hon kollar på porr. Sen så har jag adblocker (annonser visas inte) och betalar inte för porr, så just kring att bidra till verksamheten blir till ett minimum.
2. Ja, jag älskar henne. Annars hade vi inte gift oss. Jag ska försöka ge ett rätt tydligt, men ändå allmänt exempel. Alla anpassar sig mer eller mindre i en relation, men ingen ändrar på allting så att det passar ens partner helt perfekt. Det är fint att sätta ens partner först och hans/hennes behov före ens egna, men ingen gör det i exakt alla lägen även om jag försöker att göra det så mycket som möjligt. Hon gör t.ex. en sak som jag inte tycker om, men som hon jobbar med att bli bättre på. Ifall det här jag tar upp i tråden skulle bli ett problem längre fram så kanske detta är något hon tycker är så pass viktigt att jag får försöka jobba med att stoppa mina behov inom det här området. Än så länge mår hon ju inte dåligt av detta, men om det blir så att hon gör det senare kanske jag måste ändra på mitt beteende. Vi får se helt enkelt.
3. Nej, och jag tror många håller med mig om att det inte alls är samma sak. Om en bekant skickar lättklädda/avklädda bilder till mig så har den personen något syfte med det. Kanske flirtar med mig. Det blir en helt annan sak än att jag själv kollar på nätet, helt utan kommunikation med personer, helt utan möjlighet att det i framtiden blir något mer mellan oss. Vi verkar ha rätt olika syn på det här området, men det är intressant att se hur andra människor tänker kring lite känsliga frågor.