• Anonym (Manrunt30)

Otrohet i form av att se på bilder på nätet

Skriv gärna om du är man eller kvinna ifall du har ett anonymt nick.

Min fråga är vad andra tycker om ens partner ser på bilder/filmer på nätet. Alltså porrsurfar. Om man gör det med min anledning (läs nedan).

Jag har en vacker fru. Väldigt vacker måste jag säga. Det är inte därför jag ibland tittar, inte för att se andra som ser bättre ut. Jag tycker om att titta på något som gör mig upphetsad när jag onanerar. Hon vill inte att vi ska ta sexiga bilder, vilket annars verkar vara rätt vanligt att kvinnor/tjejer gör. Så det är inget alternativ, även om det hade fungerat för mig. När vi har sex ofta onanerar jag inte, men i relationer går sexlivet upp och ner för de flesta och om man inte har ett väldigt likt sexdriv vill den ena lite mer än den andra i perioder. Det är då jag, och då onanerar jag. Nu är förstås det viktigaste vad min partner tycker, men jag vill gärna veta vad andra tycker om detta. Hon vet inte att jag kollar på bilder/filmer, men det lär väl komma fram någon gång mest troligt då jag hoppas på att vi fortsätta vara tillsammans hela vårt liv om möjligt.
  • Svar på tråden Otrohet i form av att se på bilder på nätet
  • Anonym (Grabbar_är_grabbar)

Den eviga frågan. Kommer vi någonsin att få ett svar??

• Anonym (Madde)

Förstår inte vad som skulle vara speciellt med din anledning. Det är väl därför alla kollar på porr? För att bli upphetsade/runkmaterial. Eller tror du att folk tittar för att de vill se folk som ser bättre ut än ens partner? Jag vet inte det ja.

Jag tycker inte det är otrohet att kolla på porr men jag tycker man ska välja sina tillfällen väl och se till att det inte går till överdrift.

• Anonym (Tjej)

Jag blev besviken först då jag såg att min sambo ser porr, tog illa upp men sa inget. Men jag ser porr själv så förstår inte varför jag brydde mig. De är absolut inte otrohet, är väl bra att man ser porr istället för att vara med någon annan för sina behov.

• Anonym (Manrunt30)
    Anonym (Madde) skrev 2016-06-14 19:46:49 följande:

Förstår inte vad som skulle vara speciellt med din anledning. Det är väl därför alla kollar på porr? För att bli upphetsade/runkmaterial. Eller tror du att folk tittar för att de vill se folk som ser bättre ut än ens partner? Jag vet inte det ja.

Jag tycker inte det är otrohet att kolla på porr men jag tycker man ska välja sina tillfällen väl och se till att det inte går till överdrift.

Jag antar att vissa gör det för att testa på saker man inte vill/får göra med sin partner. T.ex. en som jag känner som gillar trekanter och sex med flera personer, vilket kan gå att få till på nätet, men svårare i verkligheten om ens partner inte är så sugen. Sen finns det säkert många anledningar. Jag skrev så för att inte få svar rörande andra anledningar än "min" även om den säkert är vanligast.

Tack för svaren än så länge. Jag har fått känslan i andra trådar att många tycker att detta inte är okej. Min fru kan vara rätt känslig av sig och jag tror att hon skulle känna lite som "Anonym (Tjej)" eller kanske ändå mer och må dåligt av det så jag har inte tagit upp det, utan tänker att vi får ta det ifall det upptäcks. 

• En liten världsvan

Vad tycker du om sexköp? Tycker du att det är okej att köpa sex? Om du tycker att sexköp inte är en bra grej förstår jag inte hur du kan tycka att porr är det. För porr är en form att sexköp - för varje video du klickar igång bidrar du till prostitution. Majoriteten av alla som livnär sig på att göra porr lever under hemska förhållanden och branshen är EXTREMT kvinnoförnedrande. Är du kvinnohatare? Är det värt att bidra till så många kvinnors helvete så att du kan få lite visuell stimulering i samband med dagens runk?

Älskar du din partner? Du beskriver henne som känslig, och jag får känslan av att du är väldigt medveten om att hon kommer bli väldigt ledsen och sårad när det väl kommer fram att du kollar på porr. Därav drar jag slutsatsen att det är viktigare för dig att få runka till förtryckta kvinnor på nätet än din fru är lycklig och mår bra.

Skulle du med gott samvete ta emot nakenbilder som skickades till dig från exempelvis en bekant eller helt okänd människa? Eller skulle du känna skuld och se det som otrohet när du valde att dölja det faktum att du tagit emot sådana bilder för din fru? Om ditt svar på den frågan är ja, så är jag nyfiken på hur du anser att det är någon som helst skillnad mot att du klickar dig in på porrsidor för att se exakt samma typ av bilder. Principen är densamma, så varför räknas det ena som otrohet men inte det andra?

• Anonym (Mj)

Jag blir ledsen när jag känner att min kille väljer att runka hellre än sex, så ser vårt liv ut mer och mer. Han verkar mer attraherad sv just bild/film/ tjejer på nätet. Viktigt att det inte blir så, då tar det nog slut till sist. Men ni verkar ju ha sex. Tveksamt, många säger att de tycker porr är okej, men jag känner mest att jag inte duger eller räcker till. Särskilt om det är någon han känner via sociala medier eller i verkligheten.

• Anonym (anonym)

Min flickvän ser ofta på porr på nätet, onanerar oxå förstås. (Jag med) Vi har mycket sex och hon gör detta för hon gillar det....hon älskar ju mig o vill bara ha lite mer!

• Anonym (asful)
    En liten världsvan skrev 2016-06-14 20:23:27 följande:

För porr är en form att sexköp - för varje video du klickar igång bidrar du till prostitution. Majoriteten av alla som livnär sig på att göra porr lever under hemska förhållanden

Va? Har du nån källa på det här galna påståendet?
  • Anonym (Manrunt30)
    Anonym (Mj) skrev 2016-06-15 00:02:35 följande:

Jag blir ledsen när jag känner att min kille väljer att runka hellre än sex, så ser vårt liv ut mer och mer. Han verkar mer attraherad sv just bild/film/ tjejer på nätet. Viktigt att det inte blir så, då tar det nog slut till sist. Men ni verkar ju ha sex. Tveksamt, många säger att de tycker porr är okej, men jag känner mest att jag inte duger eller räcker till. Särskilt om det är någon han känner via sociala medier eller i verkligheten.

Ja så vill jag förstås inte att det ska bli, och jag onanerar inte alls de perioder vi har bra sex tillräckligt ofta (enligt mig) men då hon har ett lägre sexuellt driv än mig blir det stundvis mer sällan. Skulle min fru hellre onanera än att ha sex med mig mer än någon enstaka gång skulle jag också ta illa vid, precis som du.

1. Vad tycker du om sexköp? Tycker du att det är okej att köpa sex? ... porr är en form att sexköp - för varje video du klickar igång bidrar du till prostitution. ... Är du kvinnohatare? 

2. Älskar du din partner? Du beskriver henne som känslig, och jag får känslan av att du är väldigt medveten om att hon kommer bli väldigt ledsen och sårad när det väl kommer fram att du kollar på porr. Därav drar jag slutsatsen att det är viktigare för dig att få runka till förtryckta kvinnor på nätet än din fru är lycklig och mår bra.

3. Skulle du med gott samvete ta emot nakenbilder som skickades till dig från exempelvis en bekant eller helt okänd människa? 

Jag kortade ner lite och behöll kärnan i det du skrev. Jag förstår hur du menar, men håller inte med riktigt. Jag ger dig gärna min synvinkel, som jag hoppas att du läser och försöker ta in. 

1. Just sexköp är en rätt stor fråga och självklart något jag inte skulle göra om jag är i ett förhållande, och inte annars heller. Vi behöver nog inte gå in mer på det än så, utan det passar bättre i en egen tråd. Jag är inte kvinnohatare, varför man nu måste vara det om man kollar på porr ibland? Jag tror inte heller att Anonym (tjej) här i tråden är manshatare bara för att hon kollar på porr. Sen så har jag adblocker (annonser visas inte) och betalar inte för porr, så just kring att bidra till verksamheten blir till ett minimum.

2. Ja, jag älskar henne. Annars hade vi inte gift oss. Jag ska försöka ge ett rätt tydligt, men ändå allmänt exempel. Alla anpassar sig mer eller mindre i en relation, men ingen ändrar på allting så att det passar ens partner helt perfekt. Det är fint att sätta ens partner först och hans/hennes behov före ens egna, men ingen gör det i exakt alla lägen även om jag försöker att göra det så mycket som möjligt. Hon gör t.ex. en sak som jag inte tycker om, men som hon jobbar med att bli bättre på. Ifall det här jag tar upp i tråden skulle bli ett problem längre fram så kanske detta är något hon tycker är så pass viktigt att jag får försöka jobba med att stoppa mina behov inom det här området. Än så länge mår hon ju inte dåligt av detta, men om det blir så att hon gör det senare kanske jag måste ändra på mitt beteende. Vi får se helt enkelt. 

3. Nej, och jag tror många håller med mig om att det inte alls är samma sak. Om en bekant skickar lättklädda/avklädda bilder till mig så har den personen något syfte med det. Kanske flirtar med mig. Det blir en helt annan sak än att jag själv kollar på nätet, helt utan kommunikation med personer, helt utan möjlighet att det i framtiden blir något mer mellan oss. Vi verkar ha rätt olika syn på det här området, men det är intressant att se hur andra människor tänker kring lite känsliga frågor.
  • Påven Johanna

Vad tycker du om sexköp? Tycker du att det är okej att köpa sex? Om du tycker att sexköp inte är en bra grej förstår jag inte hur du kan tycka att porr är det. För porr är en form att sexköp - för varje video du klickar igång bidrar du till prostitution. Majoriteten av alla som livnär sig på att göra porr lever under hemska förhållanden och branshen är EXTREMT kvinnoförnedrande. Är du kvinnohatare? Är det värt att bidra till så många kvinnors helvete så att du kan få lite visuell stimulering i samband med dagens runk?

Älskar du din partner? Du beskriver henne som känslig, och jag får känslan av att du är väldigt medveten om att hon kommer bli väldigt ledsen och sårad när det väl kommer fram att du kollar på porr. Därav drar jag slutsatsen att det är viktigare för dig att få runka till förtryckta kvinnor på nätet än din fru är lycklig och mår bra.

Skulle du med gott samvete ta emot nakenbilder som skickades till dig från exempelvis en bekant eller helt okänd människa? Eller skulle du känna skuld och se det som otrohet när du valde att dölja det faktum att du tagit emot sådana bilder för din fru? Om ditt svar på den frågan är ja, så är jag nyfiken på hur du anser att det är någon som helst skillnad mot att du klickar dig in på porrsidor för att se exakt samma typ av bilder. Principen är densamma, så varför räknas det ena som otrohet men inte det andra?

Jag tycker att sexköp (och sälj) är skit när det handlar om kvinnor och män som tvingas till det av olika orsaker. Men med det sagt så måste du och andra förstå att det finns ett närmast oändligt antal människor som mer än gärna visar både fitta, pattar, kuk och knullande helt frivilligt. Många av dem tycker i deras tur inte illa om att tjäna en slant på det de gör heller (även om - tycks det mig - ännu fler bjuder på hela inkråmet alldeles gratis). 
  • Påven Johanna

Jag gillar porr och ser inget i tittandet som otrohet. Jag håller även med ts om hans svar här ovan (under punkten 3) angående bekanta - det är väl när folk inte kan lyckas begripa skillnader som den som de ser det mesta i livet som otrohet, svek och något som måste kontrolleras och helst regleras med deras egen måttstock som mycket precis och livsutrymmeskrympande vapen. 

• Physalis

Tycker inte att kolla på porr är otrohet.

Men du är inte tillsammans med mig eller någon annan har på forumet, du är tillsammans med din fru.

Du har rätt att göra vad du vill med din kropp, kolla på vad du vill och ha sex med vem du vill sålänge du inte bryter mot några lagar, men det är din fru som avgör om hon vill vara tillsammans med dig när du gör dessa saker.

Om du vet med dig att sin fru skulle bli väldigt sårad och anse det vara otrohet så tycker jag det är taskigt att strunta i hennes känslor, du har trotts allt valt att vara tillsammans med henne, hela henne. Alltså kan du inte strunta i de bitar av henne som krockar med ditt liv.

Svar på tråden Otrohet i form av att se på bilder på nätet