Frida Be skrev 2016-06-14 21:22:31 följande:
Hej!
Jag är själv född med ett stort vsd och klaffel. Jag är opererad för vsd och har kvar klaffelet (litet). Jag är idag 29 år och har man och barn ( biologiskt). Jag lever ett normalt och aktivt liv och tar inga mediciner. Har universitets utbildning och ett bra jobb. Har heller inget kromosomfel.
Förstår att det måste vara stressigt att få den informationen på RUL men alla jag har träffat med vsd har ett normalt liv i vuxenålder. Det var såklart otroligt hemskt för mina föräldrar att få nyheten om hjärtfelet, mitt eget barn är friskt så kan tyvärr inte förstå 100% det du upplever. Men vad jag kan säga är att jag mår otroligt bra och är frisk och stark trots hjärtfelet. Jag själv har bara opererats en gång men även dem jag känner som har genomgått flera operationer för vsd mår idag bra. Det är ingen som träffar mig som skulle förstå att jag har ett hjärtfel. Det enda jag upplever själv är att jag har ett ganska stort sömnbehov men det kan ju även bero på andra orsaker. Graviditeten skedde utan komplikationer. Således det finns hopp för din lilla i magen. Kontakta hjärtebarnsföreningen om du vill höra fler historier från hjärtebarn och deras föräldrar.
Kram till dig!
Hjärtligt tack för att du delar med dig av din upplevelse.
Härligt att höra att allt har gått bra för dig, och att du inte alls upplever dig begränsad i din vardag :) Tack för tipset angående hjärtebarnföreningen, ska jag verkligen kolla upp!