• Anonym (Nedstämd)

Inte omtyckt på jobbet, känner mig instabil.

Jag har arbetat i flera år på min arbetsplats. Har alltid varit omtyckt och vi har haft god trivsel i hela gruppen. Från ingenstans fick jag nu reda på att flera i gruppen inte alls tycker om mig. De anser att jag är jätteduktig på mitt arbete, men avskyr mig som person. Allt har skapat en otrygghet och stämningen är hemsk. Vi håller distans och samtalen är minimala. Från att vi alltid varit som vänner.

Jag har plötsligt inte samma trivsel på jobbet, blivit osäker och enormt nedstämd. Det kommer tillfällen där jag knappt vill leva mer. Mitt jobb var min dröm. Jag vet att man inte kan bli älskad av alla, men jag tyckte så mycket om just dessa personer.

Jag vet att jag måste bita ihop, fortsätta vara proffesionell och bara jobba oavsett personligheter. Men hur ska jag tänka och agera? För min känslomässiga sida tar över. Har aldrig varit med om dessa känslor innan. Depression har jag aldrig haft.

• Svar på tråden Inte omtyckt på jobbet, känner mig instabil.
  • Anonym (X)

Hur har du fått reda på detta? Vad beror det på?

• ROFL

Prata med dem det gäller - en och en. Så har du gjort vad du kan, dvs utrett ev missförstånd. Lycka till!

Det visar på styrka och oavsett så kan du gå med huvudet högt. Mest troligt blir allt som vanligt igen.

• Anonym (X)

Jag menar, är det en person som "avslöjat" detta kanske du ska fundera på dennes motiv?

• Anonym (Nedstämd)
    Anonym (X) skrev 2016-06-14 22:44:43 följande:

Hur har du fått reda på detta? Vad beror det på?

Både av övriga kollegor som hört skitsnack och även av dom själva. Det har talats om konkurrens, att jag spydig, falsk och otrevlig. Jag är en väldigt snäll person och lätt att styra. Har alltid varit en person som aldrig kan säga nej, utan jobbar hellre och bränner ut mig. Däremot gick jag igenom en hård kris för flera månader sedan. En livskris. Det kan hända att jag ältade lite mycket, för att jag sörjde. Pga brist på arbetare kunde jag inte vara hemma under krisen.

Men det ändrar inte hur någon tycker om mig. Jag vet att det är ett jobb, man ska vara professionell och göra sitt jobb oavsett vem man arbetar med. Det är bara min känslomässiga sida jag behöver råd med.
  • Anonym (Kram)

Som någon skrev, prata ut med berörda. Be om ursäkt om du gjort något fel. Är de bra människor i grunden bör de om ursäkt för att de pratat skit, som vuxen tar man väl upp sånt man stör sig på med personen eller låter chefen reda i det? Jag tror att det är ett mått avundsjuka blandat med omognad/osäkerhet som driver dina kollegors skitsnack. Och blir det inte bättre byter du jobb, man kan inte stanna i nått som får en att må dåligt.

En annan sak, du beskriver dig som en undergiven person som har svårt att sätta gränser för dig själv och andra. Personer som inte sätter gränser respekterar inte sig själva vilket leder till att andra inte heller respekterar dom. Börja sätt gränser! På alla plan, men börja med att markera att det inte är okej att de pratar bakom din rygg.

Svar på tråden Inte omtyckt på jobbet, känner mig instabil.