• karu96

Starta förlossningen igångsättning

Är gravid i vecka 39 (38+1).

Jag har även innan graviditeten haft problem med svimningar. När jag är trött, irriterad, ledsen, inte mår bra psykiskt osv så kan jag från ingen stans tuppa av. Har sökt hjälp innan graviditeten men ingen har hittar något fel.

Detta kommer i olika perioder och just nu har det kommit igen. I vanliga fall tycker jag inte det är så jobbigt, då jag oftast ligger och sitter när detta händer.

Men nu har jag ju faktiskt en människa inom mig och är livrädd för att det ska hända bebis något.

Vet någon om detta skulle vara en anledning till att få en igångsättning?

Eller hur tänker dom inne på förlossningen tro?

Jag hade tänkt att ringa dom i eftermiddag, men skönt att ha en liten aning innan,

Mvh

• Svar på tråden Starta förlossningen igångsättning
  • Ramborg

Jag tycker du ska undvika Igångsättning om det är möjligt mht barnet. Det ökar risken för långdragen förlossning.

Det jag inte visste var att långdragen mycket väl kan bli tre dygn. Värkarna blir (ibland) inte normala. Under hela min förlossning väntade jag på att det skulle bli så där regelbundet med värk - vila, värk - vila. Istället var det bara ont ont JÄTTEONT ont ont. Det står i journalen, inte nåt jag hittar på.

Sedan ökar risken för sugklocka och underlivsskador. Inget kul det heller, tro mig.

Hoppas du får en fin förlossning - försök att ha tålamod fastän det känns svårt så här på slutet.

Lycka till!

42.
Svar på tråden Starta förlossningen igångsättning