• Kakmonsterarg

Plötslig eksem bara sådär..

Någon som vet om man bara kan få eksem bara sådär om man aldrig haft de innan? Va hos läkaren o fick veta jag har eksem på ett litet område stor som en femkrona på ena armen.. Jag som tänker på hudcancer o sånt man han va säker på sin sak. Kan de bara komma sådär om man aldrig haft de innan o resten av kroppen ser bra ut o de kliar inte ens? Mycket konstigt tycker jag..

• Svar på tråden Plötslig eksem bara sådär..
  • Tullebulle

Det har jag haft ett par gånger. Lite hydrokortison på bara och sen försvinner det. Kroppen kan få för sig betydligt konstigare (och farligare) saker än så.

• Kakmonsterarg

Så de är inte konstigt eksemet BARA kommer på ett litet ställe o inte ens kliar när resten av kroppen är felfri? Borde eksem inte va på fler ställen på kroppen eller större ställe? Så rädd de hör med hudcancer att göra..

• Tullebulle
    Kakmonsterarg skrev 2016-06-15 16:38:52 följande:

Så de är inte konstigt eksemet BARA kommer på ett litet ställe o inte ens kliar när resten av kroppen är felfri? Borde eksem inte va på fler ställen på kroppen eller större ställe? Så rädd de hör med hudcancer att göra..

Precis så har det varit för mig.
  • glutten

Det har inte med hudcancer att göra. Eksem kan se ut och fungera på ungefär en miljon sätt. Jag själv har en återkommande eksemfläck, mycket liten, och inga andra eksem.

• Sofia Ek

Då och då får jag röda utslag på handflatorna pga stress. Det kliar och huden är torr.  Kanske du har haft det svårt på sistone? Brukar lugna ner mig och dricka örtte med camomille och smörja händerna med fet mjukgörande salva. 

• Kakmonsterarg

Tack snälla ni är :) jag är 28 så stressar inte mycket men mycket ångest men solade tyvärr mycket innan i somras o detta märke är på armen där jag brände mig.. Men läkaren sa de va eksem men söker man på bascellcancer eller vad de heter så liknar de mitt märke men ja..får väl lita på läkarn :/

Svar på tråden Plötslig eksem bara sådär..