Positiv och förvirrad..
Hej!
Jag gjorde ett test för ca 2 veckor sen, och det var positivt och det stog ?gravid 2-3?. Jag har fått en miljon tankar i huvudet sen dess, och har pratat med pappan om det.
Han och jag har träffats sen i februari så i ca 4 månader bara, men vi har umgåtts in princip hela tiden när vi inte jobbar. Han har ett stort hus på landet, är egen företagare och är några är äldre än mig, som bor i en lägenhet just nu, men har varit hos honom mestadels den senaste tiden.
När vi pratade om det, så sa han att jag fick bestämma men att han tycker det kunde väntat. Och jag håller med honom, om det, kunde det här inte hända om typ 1 år eller något..? Men nu är det som det är, och jag var i början säker på att jag ville göra abort, bland annat för att vi inte har träffats så länge och inte känner varandra helt än.. Men nu senaste dagarna har jag börjat tvivla och jag har fått för mig att magen har vuxit och tänk att det är en växande lite krabat där inne! Var på dop förra helgen och där var det massa barn och flera hög gravida, kunde bara drömma mig bort där. Grejen är attt jag älskar barn och det gör killen med, och eftersom han börjar närma sig 30 så är det kanske på tiden för barn med, vad vet jag.
Jag vet inte vad jag ska tänka, göra, fundera på. Jag känner att jag gärna vill ha barn med den här mannen och det kommer funka kanon bra tror jag, men när vi inte känt varandra så länge. När han säger så där att han gärna väntar..
Någon som har suttit i liknade sits? Någon som har tips på hur jag ska tänka. Jag är en tjej på 21 och har alltid drömt om barn tidigt, men är osäker nu..
Hjälp tack!
/Förvirrad tjej