• detärjaghaha

Ta bort industrialpiercing?

Hej, det är så att jag gjorde en industrial piercing hemma med en synål för 4 månader sen och jag stoppade i piercingen direkt efter jag hade gjort de två små hålen med synålen. Fick en infektion typ några veckor efter jag gjorde piercingen och det har nu gått 4 månader och piercingen har inte läkt än. Har slarvat lite med att rengöra, men de två senaste veckorna har jag rengjort med alsolsprit och det har fortfarande inte läkt. Borde jag ta ut piercingen? Det gör jävligt ont att ligga på den sidan där piercingen sitter eller att ens röra piercingen. Kan jag gå till vårdcentralen o be om att få antibiotika eller har ni något tips om någon bra salva/sköljgrej?

Piercing piercings industrial infektion
  • Svar på tråden Ta bort industrialpiercing?
  • Kirsty

Gå till en riktigt piercer istället och be om råd. Det bästa är förmodligen att ta ur, låta läka och göra om hos en seriös piercer som vet vad hen gör.

Tvätta med sprit ska man absolut inte göra, då får du bara massa ärrvävnad och torkar ut den.

Vill du ändå testa att rädda den gör ett våtvarmt omslag med koksaltlösning (koka upp 1 dl vatten och ett kryddmått jodfritt salt, låt svalna tills det är ljummet) och dränk in en stor bomullstuss och lägg om piercingen två gånger/dag.
    Det drar ut skiten ur såret och lugnar vävnaden. Sov inte på den sidan och pilla inte med smutsiga fingrar. Förutsätter att du har ett stål eller titansmycke i...

• detärjaghaha

Gå till en riktigt piercer istället och be om råd. Det bästa är förmodligen att ta ur, låta läka och göra om hos en seriös piercer som vet vad hen gör.

Tvätta med sprit ska man absolut inte göra, då får du bara massa ärrvävnad och torkar ut den.

Vill du ändå testa att rädda den gör ett våtvarmt omslag med koksaltlösning (koka upp 1 dl vatten och ett kryddmått jodfritt salt, låt svalna tills det är ljummet) och dränk in en stor bomullstuss och lägg om piercingen två gånger/dag.

Det drar ut skiten ur såret och lugnar vävnaden. Sov inte på den sidan och pilla inte med smutsiga fingrar. Förutsätter att du har ett stål eller titansmycke i...

Har försökt det där med koksaltlösning men det funkade inte, därför började jag med alsolsprit. Men tror jag ska ta ur smycket och låta det läka och sedan gå till en studio :)

Svar på tråden Ta bort industrialpiercing?