• Anonym (Ts)

Har fler muskelryckningar?

Jag är livrädd. I 3 månader har jag haft muskelryckningar dagligen. Dem sitter i Hela kroppen. Alla möjliga konstiga ställen tex sidan av handen, sidan på huvudet, under foten, precis vid revbenen, i magen, i ansiktet osv.

En och samma muskel i höger armveck har ryckt extremt och de håller i sig en 30 SEK år gången allt från 2-20 ggr på en dag. De både syns och känns. Mina underarmar känns stela och konstiga också.

Någon mer som drabbats av detta? Jag blir så rädd :(

• Svar på tråden Har fler muskelryckningar?
  • Anonym (X)

Jag har haft det. För mig berodde det på stress och oro. Oron för muskelryckningarna triggade som mest.

• Anonym (Ts)
    JagOchKulan skrev 2016-06-16 05:19:24 följande:

Kollat dina värden? Bl.a. Järn?

Ja dem ska ha tagit många blodprov på mig.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (X) skrev 2016-06-16 05:25:06 följande:

Jag har haft det. För mig berodde det på stress och oro. Oron för muskelryckningarna triggade som mest.

Hur länge hade du de? Jag har levt med ångest nu några månader. Börja med fysiska symtom, sen fick jag ångest sen kom rysningarna sen har de bara eskaleat.

Skakar ni när ni gäspar också? Mina överarmar och bröstmusklen vibrerar när jag gäspar. Känns konstig :/
  • Anonym (X)
    Anonym (Ts) skrev 2016-06-16 05:36:11 följande:

Hur länge hade du de? Jag har levt med ångest nu några månader. Börja med fysiska symtom, sen fick jag ångest sen kom rysningarna sen har de bara eskaleat.

Skakar ni när ni gäspar också? Mina överarmar och bröstmusklen vibrerar när jag gäspar. Känns konstig :/

Runt året eller mer. Får lätt tillbaka ryckningar har när jag oroar mig för något, men då jag inte längre oroar mig/blir rädd för dem så går de över snabbare.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (X) skrev 2016-06-16 05:54:53 följande:

Runt året eller mer. Får lätt tillbaka ryckningar har när jag oroar mig för något, men då jag inte längre oroar mig/blir rädd för dem så går de över snabbare.

Jag försöker intala mig att de inte är farligt men de är så svårt :( hade du de dagligen?
  • Anonym (Japp!!)

Under en period då jag var extremt orolig och stressad hade jag mycket, mycket muskelryckningar. Allt ifrån över hela kroppen konstant till att det satte sig på en och samma muskel i dagar eller veckor tom. Jag hade ryck i min tumme i flera veckor, i läppen i flera dagar, i ögat och tom i tungan. Och det ska ju vara utan tvekan en dödsdom att ha i tungan, då är det allvarligt! Jag ryckte i mungipor när jag log länge etc.

Im still alive! Bara stress och möjligen magnesiumbrist, vilket man lätt får vid dålig stress. Jag trodde ju oxå att det var nåt fel, hypokondriker då av rang. Men det gick över och det gör det för dig med. Om det är tex ALS du oroar dig för börjar den inte med ryckningar, det kommer långt senare.

• Anonym (raka rör)

Jag kan få tics flera gånger om dagen när jag är stressad, och går man runt med ångest är det inget konstigt att det blir så ibland.

Rör på kroppen ordentligt så du får ut stressen och slappnar av efteråt, det är alltid nyttigt och brukar ge bättre sömn också.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Japp!!) skrev 2016-06-16 18:22:03 följande:

Under en period då jag var extremt orolig och stressad hade jag mycket, mycket muskelryckningar. Allt ifrån över hela kroppen konstant till att det satte sig på en och samma muskel i dagar eller veckor tom. Jag hade ryck i min tumme i flera veckor, i läppen i flera dagar, i ögat och tom i tungan. Och det ska ju vara utan tvekan en dödsdom att ha i tungan, då är det allvarligt! Jag ryckte i mungipor när jag log länge etc.

Im still alive! Bara stress och möjligen magnesiumbrist, vilket man lätt får vid dålig stress. Jag trodde ju oxå att det var nåt fel, hypokondriker då av rang. Men det gick över och det gör det för dig med. Om det är tex ALS du oroar dig för börjar den inte med ryckningar, det kommer långt senare.

Tack för ditt svar! Ja någon muskelsjukdom är hag rädd för. Muskelryckningarna i armen blev bättre någon vecka fick bara någon enstaka gång då men de i hela kroppen var kvar men mindre då också. Antagligen för jag fick annat att tänka på för jag fick reda på att jag var gravid. Men igår börja dem igen och idag har dem suttit i hela dagen :( börjat oroa mig hur omgivningen ska ta min graviditet osv. Så kanske därför de blev mer igen. Helt galet vad psyket kan ställa till Med. Jag äter 2 kapslar holistic magnesiumtabletter dagligen. Vet dock inte om de hjälpt något.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (raka rör) skrev 2016-06-16 18:32:52 följande:

Jag kan få tics flera gånger om dagen när jag är stressad, och går man runt med ångest är det inget konstigt att det blir så ibland.

Rör på kroppen ordentligt så du får ut stressen och slappnar av efteråt, det är alltid nyttigt och brukar ge bättre sömn också.

Ibland hade jag kunnat köpa men inte 3 månader i sträck :( då blir jag orolig. Har försökt träna lite ska fortsatta med det.
Svar på tråden Har fler muskelryckningar?