• Manolia

Missfall?

Jag är jätteorolig att jag håller på att få ett missfall.

Jag är i v 8+3 och fick igår en blödning. Det var inte jättemycket men det bubblade till och blev ca 2 st 5 kronor i storlek med brunt blod.

Jag har inte ont men det drar lite i livmodern. Jag vet att man kan blöda under graviditeten men ändå..

Om det är ett missfall hur lång tid tar det innan det sätter igång på riktigt?

Känner jag nån skillnad?

Jag ska in på vul kl 17.30. Så jag vill förbereda mig.

Är det nån som haft liknande som det gått bra för? Eller nån som känner igen det och det inte gått bra?:(

• Svar på tråden Missfall?
  • Traska

Det kan vara missfall, men det kan också vara helt okej. Du känner ingen skillnad och det finns ingenting du kan göra. Bara vänta och se tyvärr.

Jag har haft flera mf och de har alla känts olika, två av dem började med blod, ett gjorde det inte.

Hoppas att det går bra för dig!

• Otit

Jag ör i vecka 5+6 och fick i fredags bruna flytningar som höll på några dagar. Inget blod, ingen kramp och inget rött blod. Sen gick det över i måndags. Kvinnokliniken sa stt det nog inte är ett missfall men stt man aldrig kan veta. Lycka till på vul!

• Pimpinellan

Jag blödde färskt v.7 och fick panik eftersom jag haft 4 missfall innan och inga barn, men det var lugnt! Hoppas det går bra idag!

• Manolia

Tack för era svar!

Det är bara så fruktansvärt med ovissheten. Om det skulle vara ett missfall så hanterar vi det. Jag vill bara veta.. :(

Jag tycker det har börjat mola lite på ena sidan så chansen att allt är bra är nog inte så stor..

• Otit
    Manolia skrev 2016-06-16 13:26:12 följande:

Tack för era svar!

Det är bara så fruktansvärt med ovissheten. Om det skulle vara ett missfall så hanterar vi det. Jag vill bara veta.. :(

Jag tycker det har börjat mola lite på ena sidan så chansen att allt är bra är nog inte så stor..

Jo jag vet det... Hoppas allt det bra ut med er plugg. Vi ska också på vul fast om ca 1,5 vecka. Långt kvar...
  • Otit
    Otit skrev 2016-06-16 13:30:17 följande:

Jo jag vet det... Hoppas allt det bra ut med er plugg. Vi ska också på vul fast om ca 1,5 vecka. Långt kvar...

Plutt ska det stå... Inte lätt att skriva på en sprucken skärm
  • Manolia

Hoppas allt går vägen för dig Otit!

Har du några symtom på graviditet?

Är det ditt första barn?

• Otit
    Manolia skrev 2016-06-16 13:50:41 följande:

Hoppas allt går vägen för dig Otit!

Har du några symtom på graviditet?

Är det ditt första barn?

Ja det är första barnet, för dig då? Jag har extremt ont i brösten, dom är som två blåmärken. Lite mensvärk då och då. Du då? Håller tummarna för oss båda!
  • Manolia
    Otit skrev 2016-06-16 14:09:49 följande:

Ja det är första barnet, för dig då? Jag har extremt ont i brösten, dom är som två blåmärken. Lite mensvärk då och då. Du då? Håller tummarna för oss båda!

Det är mitt tredje. Men jag lovar dig att det är lika jobbigt ändå. Mina andra graviditeter har varit svåra att få till och jag har mått rätt dåligt. Men jag har fått två underbara skuttar som förgyller mitt liv varje dag! :)

Den här gången gick det på första riktiga försöket. Jag mår bra. Lite halvilla i mellanåt och ömma bröst lite mensvärk till och från. Inget allvarligt. Jag gjorde ett vul i v7 för att bekräfta graviditeten och där såg vi hjärtat ticka.

Så nu känns det fruktansvärt om det skulle vara borta.

Det är vårt sista barn och skulle göra vår familj komplett.:(

2.5 timma kvar..
  • Otit
    Manolia skrev 2016-06-16 14:50:26 följande:

Det är mitt tredje. Men jag lovar dig att det är lika jobbigt ändå. Mina andra graviditeter har varit svåra att få till och jag har mått rätt dåligt. Men jag har fått två underbara skuttar som förgyller mitt liv varje dag! :)

Den här gången gick det på första riktiga försöket. Jag mår bra. Lite halvilla i mellanåt och ömma bröst lite mensvärk till och från. Inget allvarligt. Jag gjorde ett vul i v7 för att bekräfta graviditeten och där såg vi hjärtat ticka.

Så nu känns det fruktansvärt om det skulle vara borta.

Det är vårt sista barn och skulle göra vår familj komplett.:(

2.5 timma kvar..

Jag förstår stt det är lika jobbigt varje gång. Vet inte hur länge no försökt, men vi försökte aktivt i nio månader och var innan dess utan skydd i ett år. Så blev så lycklig när jag äntligen fick plus. Trodde inte att jag skulle få uppleva det. Skulle vara så tråkigt om det gick åt skogen. Vem vet hur lång tid det tar innan man blir gravid igen? Jag tror att allt är bra med din tredje lilla böna.
Svar på tråden Missfall?