• Meggi84

Tidig gravid i veckan 7 (6+4 )ser bara hinnsäcken. Orolig har nån vart med om det?

Jag var på tidiga kontroll på grund av en sen mf förra året. Igår va jag på en rutin kommer troll då såg läkare bara hinnsäcken på 17mm men inget i den. Är jätte orolig. Hon vill att de ska operera mig och ta bort men sen pratade hon med flera läkaren och gjorde flera undersökningar som visade inget konstigt. Vi fick komma tillbaka om två veckor. Har nån vart med om det?

• Svar på tråden Tidig gravid i veckan 7 (6+4 )ser bara hinnsäcken. Orolig har nån vart med om det?
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Jag har ett tidigt ultraljud inbokat i v 7+? och barnmorskan sa "så tittar läkaren på hinnsäcken". Hon nämnde inget om något embryo. Sistfick jag ett tidigt ul också, då kunde man se men jag har ingen aning om vad som är normalt. Försök ta det lugnt och vänta till nästa besök, då borde det synas om det finns något där. Inget bra råd kanske men jag hoppas för din skull!

• fastfrusen

Så var det för mig, hade tidig kontroll pga tidigare utomkveds, man såg bara hinnsäcken och ingen embryostruktur. Är i vecka 36 nu :)

• fastfrusen

Jag var (trodde jag) i 6+3 eller 6+4 enligt då jag haft senaste mens och äl, på RUL blev bf flyttat bakåt en vecka. Men jag var jätteorolig efter första ultraljudet och var inställd på missfall, men 2 veckor senare kunde vi se det lilla livet med sitt hjärta! Så hoppas det är så för er också!

• Meggi84

Fastfrusen * ÄNLIGT läkare idag sa att storleken på hinnsäcken motsvarar vecka 7. Vet inte om hon menade 7+ eller 7 (6+). Men iaf så har de inte hittat nån embryon och att vi ska ha väldigt litet hopp. Hon va säker på att det är en ofostrad graviditet. ????????????

• Nykär15
    Meggi84 skrev 2016-06-16 17:36:10 följande:

Fastfrusen * ÄNLIGT läkare idag sa att storleken på hinnsäcken motsvarar vecka 7. Vet inte om hon menade 7+ eller 7 (6+). Men iaf så har de inte hittat nån embryon och att vi ska ha väldigt litet hopp. Hon va säker på att det är en ofostrad graviditet. ????????????

Jag var med om det med första barnet, i v 6+2 som jag trodde jag var så såg de bara en hinnsäck och inget mer, fick inga goda odds då och en ny tid 8 dgr senare för kontroll...då i v 7+3 kunde de se nåt jättelitet med pickande hjärta...men mindre än väntat så var nervös länge men idag är busungen 8 år och frisk och fin. Så försök ta det lugnt och andas till nästa kontroll, kanske bara var för tidigt för att se.
Svar på tråden Tidig gravid i veckan 7 (6+4 )ser bara hinnsäcken. Orolig har nån vart med om det?