• mcgangstern

bli lurad via paypal

hejsan jag har en grej till salu på svenska blocket för en lite större summa pengar
    denna sak är ganska ovanlig världen över 
    idag fick jag ett sms på engelska där dom frågade om den fortfarande fanns till salu dock så står det inget telefonnummer utan bara ett namn
    den här personen är nu villig att betala full pris + att någon skulle komma hit och hämta upp grejerna + fraktkostnad till spanien personen försäkrar mig om att jag inte behöver oroa mig om någonting att den ser till att betala alla paypal avgifter 
    jag ska bara få in hela summan pengar på mitt konto och efter det så kommer det någon och plockar upp det som säljs
    det den vill ha ut av mig är fullt namn, paypal email, mobilnummer, total kostnad, och min adress
    allt detta låter lite för bra för att vara sant och jag vet inte riktigt hur sånt här fungerar så jag blir ju lite nervös
    tacksam för hjälp :)

• Svar på tråden bli lurad via paypal
  • KaeJ

Svärfar sålde en grej och blev erbjuden typ exakt samma sak. Han nappade inte.

Känns som det är bluff och båg så det stinker om det.

Jag skulle inte gått med på det. Alls!

• njursten

För det mesta, som jag tänker:

Låter det för bra för att vara sant så är det för det mesta så!
    Skulle aldrig nappat på det!

• viseversa

Svara nej. Låter skumt. Vill dom ha saken får dom föra över pengar till ditt konto innan dom hämtar någonting.

• zZzZz

Det är bluff, du kommer ett falsk mail att pengarna är översatta, sen vill dom att du sätta över resten för såklart satte dom över way för mycket, så gör du det är du lurad, söker du snabbt på google så hittar du massor om detta :) 

Sluta svara bara.. 

Svar på tråden bli lurad via paypal