• Frankie Bean

    Dylan eller Ludvig?

    Vi fick nyligen en son och kan inte bestämma oss för namn. Det står mellan ovanstående alternativ.

    Pappa är från England och har ett mycket brittiskt efternamn som pojken kommer att få. Vi vill att namnet fungerar i båda länderna, dock bor vi i Sverige.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dylan eller Ludvig?
  • charlie00
    Ludvig, utan tvekan. Nu är ju pappan från England, men jag är inget fan av engelska namn i Sverige. Då är ett namn som funkar oavsett bättre.
  • Suzyflyr

    Tycker Ludvig är ett fult och otroligt tråkigt namn, låter mer som en hund. Dylan är coolt, kör på det!

  • gavlemamma

    Engelsk pappa och engelskt efternamn i all ära, men jag tror alla vet att Dylan i Sverige förr eller senare kommer att börja uttalas som att det rimmar på antingen Lennart Hylands efternamn eller Gullan. Tyvärr.

  • Sommar15

    Älskar brittiska pojknamn som t.ex George, Harry, James, Jack... Men de kanske ni inte gillar?

    Av alt ovan kommer Ludvig alltid bli Ludde som smeknamn i Sverige, så det bör ni ha i beaktande.

  • fluu

    Absolut Ludvig. Har allt: stiligt, sött, vuxet, busigt!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ElsaLuvan

    Tycker ni verkligen att Ludvig funkar på engelska? Är inget fan av namnet Dylan (rimmar dessutom på "fyllan") så föredrar Ludvig överlag men tycker att det verkar svårt att uttala för engelsk-talande.

  • WhoCares

    Älskar engelska namn (born and raised in the fabulous UK). Så jag röstade på Dylan!

    Är mer vanligt i Sverige nu med engelska namn, pga influenserna. Precis som det förr var vanligt med tyska namn i Sverige, då Sverige influerades mycket av tyskarna.

Svar på tråden Dylan eller Ludvig?