• Fighter57

Tillbakadragen

Hej! Skulle behöva lite tips eller bara skriva av mig. Jag är en tjej på 25 år. Jag är hyffsat social ibland men också väldigt tillbakadragen. Jag gillar inte och vara i centrum och har supersvårt att prata i grupp. Jag tycker dock inte om och vara ensam direkt, vill ha nån och umgås med. Jag är väldigt blyg men kan vara väldigt social ändå ibland. Är bara så trött på att bli nervös när jag ska träffa folk jag inte känner så väl. Tex som när jag och min sambo ska iväg och träffa hans familj och släkt så blir jag fortfarande lite nervös fast vi varit ihop i 3 1/2 år. Vet aldrig vad jag ska säga eller prata om riktigt. Tycker det är jättejobbigt när alla ska sitta och äta och alla sitter och pratar medans jag kan sitta tyst mest hela tiden. Har så himla svårt för och veta vad jag ska säga, och ibland pratas det om sånt jag inte riktigt vet knappt vad det handlar om. Känns pinsamt att man sitter så tyst. Jag tänker alltid när jag ska dit att "nu ska jag försöka prata mer" men lik förbannat blir det aldrig så. Någon som känner igen sig? Tips? Ursäkta om detta blev lite luddigt.

• Svar på tråden Tillbakadragen
  • Genne

Har inte direkt några tips, men känner igen mig exakt i vad du skriver. Jag är också en tjej på 25 år och blyg men kan också vara mycket social. Har svårt att prata om saker när man sitter på middag med många man inte känner jätteväl osv. Vet inte alls vad jag ska säga och försöker precis liksom du att bestämma att "nu ska jag vara social och prata osv" men så blir det inte så. Känns som att det hade kunnat vara jag som skrev det där!

• Fighter57
    Genne skrev 2016-06-17 16:04:18 följande:

Har inte direkt några tips, men känner igen mig exakt i vad du skriver. Jag är också en tjej på 25 år och blyg men kan också vara mycket social. Har svårt att prata om saker när man sitter på middag med många man inte känner jätteväl osv. Vet inte alls vad jag ska säga och försöker precis liksom du att bestämma att "nu ska jag vara social och prata osv" men så blir det inte så. Känns som att det hade kunnat vara jag som skrev det där!

Skönt och höra att man inte är ensam :)
    Ja det är supersvårt och veta vad man ska säga, och sen gillar jag inte när alla lyssnar när man pratar. Blir så nervös då. Är så trött på att vara sån bara för det känns som alla andra är så sociala och avslappnade.
  • Genne
    Fighter57 skrev 2016-06-17 16:07:46 följande:

Skönt och höra att man inte är ensam :)

Ja det är supersvårt och veta vad man ska säga, och sen gillar jag inte när alla lyssnar när man pratar. Blir så nervös då. Är så trött på att vara sån bara för det känns som alla andra är så sociala och avslappnade.

Samma här. Blir också nervös när alla lyssnar.. Så kan typ försöka "planera" vad jag ska säga en stund innan jag lyckas få ut mig något, men då känns det som att jag får världens press på mig och låter jättenervös. Vilket känns konstigt, för i andra sammanhang kan jag istället ha svårt att vara tyst och prata om allt möjligt. Skillnaden är väl att jag bara kan det när jag är bland folk jag känner mig helt trygg och bekväm med. Lite luddigt kanske.
  • Fighter57
    Genne skrev 2016-06-17 16:15:45 följande:
    Samma här. Blir också nervös när alla lyssnar.. Så kan typ försöka "planera" vad jag ska säga en stund innan jag lyckas få ut mig något, men då känns det som att jag får världens press på mig och låter jättenervös. Vilket känns konstigt, för i andra sammanhang kan jag istället ha svårt att vara tyst och prata om allt möjligt. Skillnaden är väl att jag bara kan det när jag är bland folk jag känner mig helt trygg och bekväm med. Lite luddigt kanske.
    Hehe jag känner verkligen exakt likadant! Kan också babbla hur mycket som helst med dom jag är väldigt trygg med men annars så har jag otroligt svårt att få ur mig nåt. Pratar bara om nån frågar mig nåt.
Svar på tråden Tillbakadragen