Träningen gör mig så trött!
Ska man inte få mer energi av att träna? Jag blir sååå trött.
Jag har började träna styrka och kondition för ca fyra månader sedan. Inte jättemycket alls: 3 gånger i veckan ca 30 minuter, intervaller som kör igenom hela kroppen. Det var ca tio år (och tre barn) sedan jag sist tränade på "riktigt", men jag rör mig mycket i vardagen: går 10-18 km om dagen och leker aktivt (springer och hoppar) med barnen och hunden. Jag tyckte att det var dags att komma igen nu när det värsta av småbarnsåren var över.
När jag först började träna tänkte jag att det ju är normalt att man får träningsvärk och känner sig slut efter ett pass, men jag börjar bli otålig på att min kropp ska anpassa sig någon gång. Hela dagen efter ett träningspass så är jag lite långsammare, rör mig lite försiktigare, pustar i backen och får mjölksyra i stora trappan.
Jag äter rätt ordentligt och ganska nyttigt med tre mål mat om dagen och ett par frukter eller mindre mellanmål däremellan och jag försöker dricka typ en yoghurt eller äta lite nötter direkt efter träningen.
Jag har varken gått upp eller ner i vikt (52 kg till 170 cm) sedan träningen påbörjades. Jag ser träningsresultat på så sätt att jag kan göra fler repetitioner och använda tyngre vikter och kan ju se att jag har mer muskler. Men jag ville ju känna mig starkare och få mer ork och energi. Inte gå omkring och känna mig dränerad.
Vad säger ni som kan det här? Vad gör jag för fel!!??