• Fkvi

    Nidblödning?

    Hur ser en nidblödning ut? Kommer några droppar med rött blod då och då, inte så jag behöver skydd av något slag.

    Hade tidigare idag samlag bör tilläggas och vi har haft det några dagar. Och nej, har inte mens!

    Kan det vara en nidblödning? Hur vet en att det är det?

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Fkvi
    Fkvi skrev 2016-06-18 01:50:17 följande:

    Hur ser en nidblödning ut? Kommer några droppar med rött blod då och då, inte så jag behöver skydd av något slag.

    Hade tidigare idag samlag bör tilläggas och vi har haft det några dagar. Och nej, har inte mens!

    Kan det vara en nidblödning? Hur vet en att det är det?


    Nu kommer det inget längre!
  • Cyanea

    Svårt att säga, mer än att det är ovanligt med nidblödning. Det skulle kunna vara spottings. Det kan man få någon enstaka cykel även om man inte brukar det, beroende på ens hormonnivå. Du kan även vara känslig i slemhinnan så du började blöda när ni hade sex. 

    En nidblödning ska komma när ägget fäst, ca 5-10 dygn efter ÄL. 

  • Carambolan

    Jag har fått nidblödning i en av fyra graviditeter. Det fick jag en vecka efter sexet (en vecka före bim) och det var som en blodblandad flytning som höll i sig hela dagen. Det behöver såklart inte vara samma för alla, men hade ni sex idag så är det mer troligt att du blöder på grund av det. Helt normalt, det är väldigt ytliga blodkärl kring slemhinnorna.

Svar på tråden Nidblödning?