• juulimamma

    nedräkning till bf

    Hej!

    Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

    Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

    Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

    Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

  • Svar på tråden nedräkning till bf
  • nokitus

    Jag räknar också ner dagarna...har bf på torsdag:P tyckte dock att det var dags för en vecka sedan redan, jag har en liten kille som är 1 år så jag har lite svårt att hänga med i svängarna.så dags för lillan att komma nu ...:) otålig är jag:P

  • Moorii

    Jag hakar gärna på här, har bf 12 dagar efter dig, 19/7 :) idag 35+3.

    Jag bor i Göteborg och för mig är detta första barnet, en liten pojke :) min man har en son sen tidigare som är 6 år. Jag har ingen aning om när den här lille parveln vill komma ut, men hoppas på lite tidigare, skapligt less nu :P skönt att kunna jobba så länge! Vad jobbar du med? Jag har varit hemma sen början av april, inte så kul..

  • juulimamma
    nokitus skrev 2016-06-18 16:36:12 följande:

    Jag räknar också ner dagarna...har bf på torsdag:P tyckte dock att det var dags för en vecka sedan redan, jag har en liten kille som är 1 år så jag har lite svårt att hänga med i svängarna.så dags för lillan att komma nu ...:) otålig är jag:P


    Åh vad snart! Spännande! När kom din pojke? Innan eller efter bf? Vet du vem det är som ska komma? Lillasyster? Lillebror? Vi tog inte reda på kön den här gången så det blir en överraskning men vi tror att det blir en pojke :)
  • nokitus
    juulimamma skrev 2016-06-18 16:40:44 följande:

    Åh vad snart! Spännande! När kom din pojke? Innan eller efter bf? Vet du vem det är som ska komma? Lillasyster? Lillebror? Vi tog inte reda på kön den här gången så det blir en överraskning men vi tror att det blir en pojke :)


    Min son kom i vecka 40+6 men jag hoppas nog att lillasyster, som vi faktiskt vet att det är, ska komma inom de närmsta dagarna:) spännande att inte ta reda på kön, men jag är en sån nyfiken en att jag aldrig skulle klara av att inte veta:D har du några namn du funderat över?
  • juulimamma
    Moorii skrev 2016-06-18 16:39:35 följande:

    Jag hakar gärna på här, har bf 12 dagar efter dig, 19/7 :) idag 35+3.

    Jag bor i Göteborg och för mig är detta första barnet, en liten pojke :) min man har en son sen tidigare som är 6 år. Jag har ingen aning om när den här lille parveln vill komma ut, men hoppas på lite tidigare, skapligt less nu :P skönt att kunna jobba så länge! Vad jobbar du med? Jag har varit hemma sen början av april, inte så kul..


    Jag jobbar inom hotell/restaurang så det är mycket kundkontakt och man kan inte gå o sätta sig när man vill eller hur länge man vill så det ska bli jätteskönt att gå hem i veckan. Har börjat få lite onda sammandragningar men har bara haft det på jobbet så det är i samband med stress som det kommer. Vad säger bonussonen om en liten bror? Han måste vara jätteglad :) förstår att du är less, jag med men visst är det skönt att det är lite svalare väder ute nu. Blev helt slut av värmen och fick knappt på mig skorna för man var så uppsvälld! Hur kommer det sig att du gick hem i april redan?
  • Timoteja

    Hej! Jag har lite längre kvar, men har ändå börjat nedräkningen. 26 dagar kvar! Men man vet ju aldrig, bebisar kan vara oberäkneliga.
    Jag bor i Göteborg. Det här är mitt första barn, min sambo har en tio-årig dotter som längtar efter att bli storasyster.
    Jag har jobbat halvtid i tre veckor nu och har bara tre arbetsdagar kvar innan jag går på semester. Ska bli så skönt att få vila upp sig på heltid. Jag jobbar som fritidspedagog på en skola.

  • Moorii
    juulimamma skrev 2016-06-18 16:50:00 följande:

    Jag jobbar inom hotell/restaurang så det är mycket kundkontakt och man kan inte gå o sätta sig när man vill eller hur länge man vill så det ska bli jätteskönt att gå hem i veckan. Har börjat få lite onda sammandragningar men har bara haft det på jobbet så det är i samband med stress som det kommer. Vad säger bonussonen om en liten bror? Han måste vara jätteglad :) förstår att du är less, jag med men visst är det skönt att det är lite svalare väder ute nu. Blev helt slut av värmen och fick knappt på mig skorna för man var så uppsvälld! Hur kommer det sig att du gick hem i april redan?


    Nej, det är ju rätt tufft ändå! Jobbigt med sammandragningarna :/ tur du ska gå hem snart!

    Jo, han tycker det ska bli roligt, han pratar lite om det ibland, men oftast är det inte så intressant. Antagligen för att det nog är svårt att förstå att en liten bebis snart kommer och sen så har det ju tagit väldigt lång tid från det att vi berättade.. Tråkigt för en 6-åring ;) han kommer nog tycka ungefär samma när han kommit, kul till en början, men sen är det nog inte så intressant med en liten en som bara sover, skriker, äter och bajsar :P

    Ja, verkligen! Sitter ändå i shorts och linne, med balkongdörren öppen och golvfläkten på, men det är helt klart mer uthärdligt ;)

    Jag började få ont av foglossning och eftersom jag jobbat som kock och stod upp tolv timmar om dagen, lyfte tungt och stressade mycket så gick det bara inte längre. Blev sjukskriven tills dess min graviditetspenning började.

    Vad tycker din dotter om ett syskon då? :)
  • juulimamma
    Timoteja skrev 2016-06-18 17:01:59 följande:

    Hej! Jag har lite längre kvar, men har ändå börjat nedräkningen. 26 dagar kvar! Men man vet ju aldrig, bebisar kan vara oberäkneliga.

    Jag bor i Göteborg. Det här är mitt första barn, min sambo har en tio-årig dotter som längtar efter att bli storasyster.

    Jag har jobbat halvtid i tre veckor nu och har bara tre arbetsdagar kvar innan jag går på semester. Ska bli så skönt att få vila upp sig på heltid. Jag jobbar som fritidspedagog på en skola.


    Ja visst är det skönt o gå ner i tid. De gjorde jag med för tre veckor sedan till 50% :) förstår att storasyster längtar, hon är ju så stor och förstår ju då vad som händer.

    Ska vi göra en bf-lista? Skulle kunna skriva in den sedan i mitt inlägg längst upp sen om jag hittar hur man gör för att redigera trådstarten. Är inte så bra på familjelivsidan.

    7/7 juulimamma
  • juulimamma
    Timoteja skrev 2016-06-18 17:01:59 följande:

    Hej! Jag har lite längre kvar, men har ändå börjat nedräkningen. 26 dagar kvar! Men man vet ju aldrig, bebisar kan vara oberäkneliga.

    Jag bor i Göteborg. Det här är mitt första barn, min sambo har en tio-årig dotter som längtar efter att bli storasyster.

    Jag har jobbat halvtid i tre veckor nu och har bara tre arbetsdagar kvar innan jag går på semester. Ska bli så skönt att få vila upp sig på heltid. Jag jobbar som fritidspedagog på en skola.


    Just det, då kan ju få först av alla här man vet aldrig. Dom gör som dom vill bebisarna! :)
  • juulimamma
    nokitus skrev 2016-06-18 16:46:14 följande:

    Min son kom i vecka 40+6 men jag hoppas nog att lillasyster, som vi faktiskt vet att det är, ska komma inom de närmsta dagarna:) spännande att inte ta reda på kön, men jag är en sån nyfiken en att jag aldrig skulle klara av att inte veta:D har du några namn du funderat över?


    Hehe jag förstår att ni inte kunde hålla er. Vi kunde inte det med första barnet. Killen ville veta nu men jag ville ha en överraskning så han fick ge med sig :) vi fick gå på ett extra ultraljud i v 33 och barnmorskan frågade om vi fortfarande inte ville veta och det var så svårt att säga nej men vi gjorde det :) man var ändå så nyfiken så vi försökte se ändå. Kan ha skymtat till att det var en pojke men sen ändrade vi oss lika fort att vi nog inte såg något så vi får vänta o se om de var nått när bebisen kommer. Dottern kom också på 40+6. Segt att gå över
Svar på tråden nedräkning till bf