• CinnamonGirl

Uppkoppling

Det är sommar och snart semestertider! Jag har haft ett mobilt bredband till datorn, men sa upp den i höstas eftersom jag i stort sett bara använt den någon vecka per år då jag varit till en bekants lantställe. Vid alla andra tillfällen då jag behöver datorn finns wifi.

Nu är det dags igen för semester och dra iväg. Att ha med datorn är inget måste egentligen, men att se lite film eller TV är trevligt om det är t.ex. dåligt väder.

Har ju en smartphone sedan ett par år, och det borde ju fungera ypperligt att koppla upp sig via den? har 2 GB datatrafik på min privata och hela 10 GB på jobbmobilen. Hur stabilt är det att köra uppkopplingen från mobilen?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Uppkoppling
  • Vickan I

Funkar jättebra om wi-fi finns. Iaf med min mobil. Ser serier och filmer. När vi är utomlands (där wi-fi finns) lägger vi till VPN och kan se Barnkanalen, Netflix, Dplay etc också på mobiler och iPads.

• CinnamonGirl
    Vickan I skrev 2016-06-18 16:47:43 följande:
    Funkar jättebra om wi-fi finns. Iaf med min mobil. Ser serier och filmer. När vi är utomlands (där wi-fi finns) lägger vi till VPN och kan se Barnkanalen, Netflix, Dplay etc också på mobiler och iPads.
    Jag tänkte mer att koppla upp datorn till internet via mobilen, men det kanske fungerar lika bra med den om det fungerar bra med själva mobilen?
  • Carambolan

Det är i princip samma sak som att koppla in ett mobilt bredband.

• CinnamonGirl
    Carambolan skrev 2016-06-18 17:17:23 följande:
    Det är i princip samma sak som att koppla in ett mobilt bredband.
    Okej, kanoners! Känns ju liksom onödigt att skaffa ett mobilt bredband om det fungerar lika bra med mobilen som router.
Svar på tråden Uppkoppling