• Sparklycake

Orolig vecka 9 :(

Hej! Behöver lite lugnande pep-talk.. Fick i förrgår bruna flytningar, inte jättemycket, men ändå så att jag blev lite orolig. Min sambo lugnade mig med att det är jättevanligt och det vet jag ju att det kan vara, men samtidigt har jag läst så mycket skräckhistorier här om missfall som börjat med bruna flytningar. Igår kom det igen, denna gången rosa blandat med brunt, fortfarande sparsamt och inget "rött" blod men det har ändå kommit lite från och till under dagen. Kunde inte hålla mig utan ringde kvinnokliniken som faktiskt tog mig på allvar och tyckte jag skulle komma in, fick tid på onsdag. Känns som olidligt lång tid även om jag är tacksam att jag fick tid så fort. Jag har fortfarande alla gravsymptom kvar vilket väl borde vara positivt? Någon som har lite lugnande historier som varit i liknande sits ? :D

• Svar på tråden Orolig vecka 9 :(
  • Pimpinellan

Färskt blod v.7 och fick total panik eftersom jag haft 4 m.f innan. Men det var lugnt! Glad Övergick till brunt och beige och försvann på en vecka.

• Emmask

Jag hade samma i v 7 och åkte in på privat ul. Allt var ok. Blödde lite till i några dagar, bara bruna flytningar. Allt är fortfarande ok, hör hjärtljud med doppler. v 12 och kub i övermorgon.

• Alvolina

Jag har blött lite lätt de första veckorna med båda mina barn och det har gått bra :) har haft två missfall också men då har det övergått till att göra väldigt ont också.

• Anonym (Mini)

Bruna flytningar i vecka 5. Stor blödning i vecka 7, 14, 16.

Är nu i vecka 24. Har en föreliggande moderkaka som blöder. Men det fick jag inte reda på först vecka 16. Då vaknade jag och det var blod i hela sängen.

Håller tummarna för dig.

• Sparklycake

Tack för att ni delade med er, försöker lugna mig, det har övergått till vanliga vita flytningar igen så jag hoppas det är ett positivt tecken, men man oroar ju sig ändå.. Aja, snart är det onsdag så då får jag se :)

• Januari2016

Jag är i v 7 o har nåt liknande. Igår kväll blev det rosa på pappret efter toabesöket o jag fick panik.. Har två barn sen tidigare men med dem hade jag aldrig så..

Inatt var jag flera gånger på toan men fortfarande bara lite rosa.. Idag brunt o rosa, men inga stora mängder (än iaf..)

Går nu ständigt o oroar mig, vill så väldigt gärna ha denna bebis.

På måndag ska jag på inskrivning så jag tänkte att jag helt enkelt får vänta o se nu över midsommar vad som händer. Jag håller tummarna hårt att det inte är nån fara.

Hoppas allt är bra med dig o att besöket på onsdag går bra

• Monsan

Jag gick in i v.8 idag.. Började blöda igår kväll vid 19 och halv 1 på natten kom det en klump och imorse har blödningen avtagit.. kommer lite blod när jag torkar mig efter toalett besök, men inte jätte mkt.. pratade med en sköterska på KK och hon var övertygad om att det var ett tidigt missfall så jag fick komma inte komma dit... jag har bokat ett privag ultraljud imorgon som jag kommer gå på för att få det bekräftat.. har läst så otroligt många solskenshistorier, men tror dessvärre inte att vi hör till dom.. hoppas detta mf blir som en vanlig mens och att ett nytt ägg släpper om 14 dagar..

• Nykär15
    Monsan skrev 2016-06-21 11:50:03 följande:

Jag gick in i v.8 idag.. Började blöda igår kväll vid 19 och halv 1 på natten kom det en klump och imorse har blödningen avtagit.. kommer lite blod när jag torkar mig efter toalett besök, men inte jätte mkt.. pratade med en sköterska på KK och hon var övertygad om att det var ett tidigt missfall så jag fick komma inte komma dit... jag har bokat ett privag ultraljud imorgon som jag kommer gå på för att få det bekräftat.. har läst så otroligt många solskenshistorier, men tror dessvärre inte att vi hör till dom.. hoppas detta mf blir som en vanlig mens och att ett nytt ägg släpper om 14 dagar..

Usch vad jobbigt...blödde du mycket igår då? Tycker det är så dåligt att de viftar bort en och att man inte kan få komma på kontroll. Jag hoppas att ultraljudet i morgon går bra och att det visar sig stå rätt till därinne ändå.
  • Monsan
    Nykär15 skrev 2016-06-21 13:32:29 följande:

Usch vad jobbigt...blödde du mycket igår då? Tycker det är så dåligt att de viftar bort en och att man inte kan få komma på kontroll. Jag hoppas att ultraljudet i morgon går bra och att det visar sig stå rätt till därinne ändå.

Jag blödde i 3 omgångar som en mens... sen kom en litwn klump vid halv ett på natten och nu blöder jag väldigt lite, men det känns som det kommer börja snart igen.. allt måste ju komma ut och det tror jag inte det gjort än.. självklart hoppas jag på ett tickande hjärta ändå och om inte det finns hoppas jag att kroppen lyckats stöta ut allt så man kan börja om.. :)
  • Nykär15
    Monsan skrev 2016-06-21 13:55:09 följande:
    Jag blödde i 3 omgångar som en mens... sen kom en litwn klump vid halv ett på natten och nu blöder jag väldigt lite, men det känns som det kommer börja snart igen.. allt måste ju komma ut och det tror jag inte det gjort än.. självklart hoppas jag på ett tickande hjärta ändå och om inte det finns hoppas jag att kroppen lyckats stöta ut allt så man kan börja om.. :)
    Förstår dina tankar....jag hoppas på det bästa för dig och visar det sig vara ett missfall så hoppas jag din kropp sköter det bra och att du snart får ÄL igen. Min kropp kom igång fort efter mf och fick ÄL på dag 12 från första blödningsdagen..men cykeln var lite i obalans på nåt sätt ändå första två efter....på tredje försöket efter mf tog det sig igen för oss. Är nu i v 9 i morgon och hoppas att det går vägen...såg ett tickande hjärta igår iaf.
  • Alvolina
    Sparklycake skrev 2016-06-20 06:36:51 följande:

Tack för att ni delade med er, försöker lugna mig, det har övergått till vanliga vita flytningar igen så jag hoppas det är ett positivt tecken, men man oroar ju sig ändå.. Aja, snart är det onsdag så då får jag se :)

Hoppas att allt har gått bra idag!?
  • thecoc

Jag har läst att det inte är helt ovanligt att man får en mindre blödning i just v. 9, hoppas att det kan vara till tröst och att din bebis mår bra där inne! :)

• Sparklycake

Hej alla, lite sent svar kanske men ifall någon tittar förbi och har samma oro som mig så vill jag bara säga att allt gick bra på VUL, allt såg rätt ut och hjärtat slog :) vad den lilla blödningen berodde på kunde hon inte svara på men säkert något gammalt blod kanske som runnit ut.

• Nykär15
    Sparklycake skrev 2016-06-30 20:38:41 följande:

Hej alla, lite sent svar kanske men ifall någon tittar förbi och har samma oro som mig så vill jag bara säga att allt gick bra på VUL, allt såg rätt ut och hjärtat slog :) vad den lilla blödningen berodde på kunde hon inte svara på men säkert något gammalt blod kanske som runnit ut.

Åh vad skönt! Grattis!
Svar på tråden Orolig vecka 9 :(