• y1991

Ni som haft ofostrig grav. och sedan en normal

Hej

Jag hade en ofostrig graviditet som skrapades i vecka 10.
    Jag hade höga HCG-nivåer, 68 000 som högst. Jag hade sådana hemska humörsvängningar och kände inte alls igen mig själv under de veckor jag trodde att jag var gravid. 

Jag vill väldigt gärna bli gravid igen. Jag undrar om ni som har haft ofostrig graviditet och sedan haft en vanlig kunde känna skillnad i symptomen? Jag var väldigt ledsen under stora delar av min "graviditet", och jag kände verkligen inte alls att det var någon i mig även innan jag fick veta att det var ofostrig. Kändes liksom "tomt" när jag försökte känna efter rent psykiskt. Jag tänker att det kanske bidrog till mitt mående, jag kände liksom bara av de negativa symptomen av hormonerna utan någon känsla av att ha ett liv inom mig. Är också rädd att få ofostrig igen:( Vet inte vad det skulle göra med mig. Hur gick det för er?

• Svar på tråden Ni som haft ofostrig grav. och sedan en normal
  • Anonym (japp)

Jag hade en under 2013, upptäcktes på ett vul i 8 o skrapades i v 9-10. Fick aldrig mina vanliga symtom. Blev gravid igen på andra försöket nu i höstas.

Är gravid nu i v 35

• syskon1981

Hade en ofostrig graviditet för ca ett år sedan. Kände mig inte riktigt glad över graviditeten kommer jag ihåg. Fick reda på hur det låg till i v.13 då började jag blöda.

Vet inte om jag känner mig annorlunda nu än då mer än att det känns som jag har ett barn i magen denna gång och är glad över att vara gravid. Känner ändå en oro över att det skulle bli samma igen. Har inte gjort vul eller ul ännu är gravid i v.7

• Pimpinellan

Efter 4 missfall och nu hittills en normal graviditet kan jag lugnt säga att det är skillnad i symptom! Mått PEST och apa i 8 veckor mot knappt några symptom alls med de förra. Första var ett MA som upptäcktes med VUL v.10. Fostret var som v.7. VUL nästan 2 veckor senare var fostret helt borta så på så vis ofostrigt och hade ju kunnat tro det aldrig funnits ett foster heller om jag gjort VUL först v.11. Förra -och hoppas jag sista!- missfallet var återigen ett MA. HCG var ca 60000 v.9 och nu ca 119000 en dag senare så även där syntes ju skillnad.

Svar på tråden Ni som haft ofostrig grav. och sedan en normal