• hoppetossa86

    Fler i helsingborg som har ivf planer inom det närmaste?

    Är den tjejen på 30 år, och om min man har försökt i snart 3 år. Flera gånger med pergo, dubbel,trippel. Men funka inte. Testade letrozol dubbelkur det blev en äggbåsa på 18 mm. Men sen blev inte något + ???? så nu äter jag en trippel kur letrozol så nu hoppas jag detta går vägen :)

    Dock så är vi bokat för ivf, remissen skickade 1 juni. Vill gärna höra ere berättelser,tog det långt till tills ni fick tid och gör man en behandling på första! mötet eller är det väntetid efter det sen?

    Kram till alla ni där ute som kämpar för att få sitt lilla barn i sin famn ?

  • Svar på tråden Fler i helsingborg som har ivf planer inom det närmaste?
  • PrideOfGypsies

    Ja! Behöver gå ner lite mer i vikt dock först... också testat pergotime ett par gånger och de blev ägg alla gångerna men inget som tog, kanske pga övervikten.. Ska testa pergo igen efter sommaren då jag förhoppningsvis tappat ännu mer i vikt.. annars blir det IVF...

    Vi kanske kan hålla kontakten?

  • hoppetossa86

    Hej :)) Så kul att du skrev! Ja det hade varit jättekul att hålla kontaktenGlad

    Jag var på ett ultraljud för ett tag sen och då visade det 2 ägg på 11mm men läkaren visste inte om det skulle lossa så jag ska ta blodprov imorgon för att se om jag fått nån ägglossning. 

    Hur har du mått på pergon? Har ni försökt länge?

  • monn

    Hej! Vi bor i Malmö, och skall göra insemination snart, nästan samma sits som er :) har försökt i 3år, fick MA i april efter spontan graviditet.. Har varit tufft att komma tillbaka till glädje efter det.. Är det på RMC ni ska gå? Jag är också född 1986 :)

  • hoppetossa86

    Hej Monn :)) Kul att du skriver!  Ja det är på RMC, ringde faktiskt idag och fick bekräftat att dom har fått remissen. Hon sa att vi troligen får tid nu i sept, känns så bra med en plan nu. Åhh så man längatr!

    Beklagar att det inte gick vägen ör er ;(( Men det kommer ska du se! Kan tänka mig att det är tufft att hitta glöden igen när man får sånt bakslag. Men kämpa på en dag är det er tur!  

    Ska ni också gå på RMC? Har du också PSO?

    Kram till dig!

  • monn

    Hej!:) vad kul att komma igång så snabbt! Ja jag har PCO tyvärr.. Så ni har det första mötet då med utredning?:)


    hoppetossa86 skrev 2016-07-15 12:14:25 följande:

    Hej Monn :)) Kul att du skriver!  Ja det är på RMC, ringde faktiskt idag och fick bekräftat att dom har fått remissen. Hon sa att vi troligen får tid nu i sept, känns så bra med en plan nu. Åhh så man längatr!

    Beklagar att det inte gick vägen ör er ;(( Men det kommer ska du se! Kan tänka mig att det är tufft att hitta glöden igen när man får sånt bakslag. Men kämpa på en dag är det er tur!  

    Ska ni också gå på RMC? Har du också PSO?

    Kram till dig!


Svar på tråden Fler i helsingborg som har ivf planer inom det närmaste?