• Anonym (vem vet inte du vem vet inte jag)

Söka ett jobb 2 dagar innan sista ansökningsdagen, lönt?

Ofta finner jag ett passande jobb någon eller några dagar precis innan det är sista ansökningsdag. Jag inbillar mig att det nog är försent att söka, i synnerhet om det står "snarast" i annonsen. Många gånger söker jag ändå men någon annan får jobbet. Det är otur att jag lyckas göra detta misstag gång på gång men det händer ändå.

Ni som vet, är det lönt att söka ett arbete om man skickar dom sista dagarna det gäller? Jag vill inte lägga en massa tid på att skriva personligt brev om dom ändå är färdiga med rekryteringen.

• Svar på tråden Söka ett jobb 2 dagar innan sista ansökningsdagen, lönt?
  • Carambolan

Ring och fråga dem om annonsen fortfarande är aktuell eller om de har kommit långt i rekryteringsprocessen redan. Bra sätt att få ditt namn och din ansökan att ligga nära i minnet för den som tar emot den.

• Anonym (Wildrat)

Söker du inte får du garanterat inte jobbet.

• Anonym (Chef)

Lönt. Jag tittar överhuvudtaget inte på datumen på ansökningarna när jag anställer folk.

• Anonym (Ygi)

Har varit delaktig vid rekrytering på min arbetsplats och vi går oftast igenom alla ansökningar efter sista datum. Möjligtvis att vi bokar in och påbörjar intervjuer tidigare men har aldrig varit med om att anställa innan sista datum. Så visst är det lönt!

• Anonym (vem vet inte du vem vet inte jag)

Jaså? Ja där ser man jur fel man kan ha. Tack!

• Anonym (Ellen)

Du ska absolut söka! Varför inte?
    Ligger annonsen fortfarande ute dessutom så skulle i varje fall jag förutsätta att den är öppen för ansökan.
    Ibland kan det stå i annonsen att man gör urval löpande och tjänsten kan komma att vara tillsatt. I det läget brukar jag ringa och höra mig för.

• Anonym (per)

Är man arbetslös kan man ägna 8 timmar av dagen att söka jobb.

Svar på tråden Söka ett jobb 2 dagar innan sista ansökningsdagen, lönt?