God wiskey? vad välja?
Ska ner till danmark en sväng.
Vilken wiskey ska jag handla med mig hem?
Vad är godast att blanda den med?
Ska ner till danmark en sväng.
Vilken wiskey ska jag handla med mig hem?
Vad är godast att blanda den med?
Om du tänkte blanda whiskyn tycker jag du borde köpa en absolut eller nåt dylikt istället.
En whisky njuter du bäst av som den är. Utan att blanda.
Och om du ska köpa en whiskey får du hålla dig till amerikanskt eller irländskt, annars är det whisky som gäller.
Något tips på märke?
Tänkte också irländsk eller schotland
Något tips på märke?
Tänkte också irländsk eller schotland
Absolut Vodka eller Bacardi (om du nu skall ha och blanda med.......)
Irländsk och skotsk whisky är ganska så olika.....
Vad har du själv druckit för whisky? Gillar du rökig? eller är du mer en som vill ha lite mildare?
Lite mildare.
Ibland men har bara blivit bjuden
Ska ha med till midsommarbordet.
Smaken är som baken så det är svårt att säga vad du gillar bäst. Jag gillar Ardbeg och Laphroaig, men skulle inte få för mig att blanda ut det med nåt.
Bowmore 12 årig är en bra nybörjar singel. Rund och lättdrucken.
Ardbeg kanske inte man ska börja med. Även om jag själv tycker det är väldigt god då jag är en sucker för rökighet.
Det finns små flaskor med essens som man kan blanda i vanligt hemkört. Blir precis som riktig visky. Om du är ute efter att skryta och inte bryr dig om vad det kostar så köp en Statesman av valfri årgång. Allting dyrare än det är bara onödigt. Jag vet att många hävdar att de smakar skillnad, men häll din hemgjorda på en "finare" flaska och bara håll med när viskyexperterna drar på om rökighet och what not.
Det finns små flaskor med essens som man kan blanda i vanligt hemkört. Blir precis som riktig visky. Om du är ute efter att skryta och inte bryr dig om vad det kostar så köp en Statesman av valfri årgång. Allting dyrare än det är bara onödigt. Jag vet att många hävdar att de smakar skillnad, men häll din hemgjorda på en "finare" flaska och bara håll med när viskyexperterna drar på om rökighet och what not.
Dalwinnie. Väldigt god. En tesked vatten i så är den perfekt :)
Hemkört får man väl inte tag i, det heter ju hemkört för att man tillverkar det i hemmet, men det var ju menat mer som ett exempel. Det går givetvis bra med nån bordershopvodka eller vad skit som helst. Hade det inte varit för färgen hade förmodligen även T-röd slunkit ner i de mest pretentiösa viskyhalsarna.
Testa lite svenska whisky, Mackmyra har flera olika sorter,
mackmyra.se/
dessa ska inte "förstöras" med vatten, om man ska ha i max någon droppe från en pipett.