• Anonym (M)

När får man ragga på en tjej egentligen?

Har pratat med tjejer och jag är en person som gärna följer de råd man får och bryr mig om vad folk säger. 

Det jag har fått höra är detta. 

* Du kan inte ragga tjejer på gatan eller i affären, jag vill inte bli störd mitt på dan när jag gör mina ärenden.

* Jag kan inte bli intresserad på krogen. När jag är på krogen är jag där för att ha kul med mina vänner inte för att bli raggad på. 

* På arbetet ska man inte ha några relationer. 

* När jag idrottar eller utövar min hobby så är jag där för att göra min hobby inte prata med män. 

Samtidigt är jag en person som inte vill vara den där creepy eller snubben som man blir irriterad på så jag lyder dessa råd. 

Men det har resulterat i att jag har ingenstans där jag kan börja prata med nya tjejer i syfte att hitta någon. Hur sjutton har tjejerna tänkt att man ska kunna flirta och ta något vidare med en tjej om ingen vill bli störd någonstans?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-06-21 08:19
    Detta inlägg är ett påhitt. Jag har inte problem med tjejer utan ville testa de kommentarer jag fått från tjejer för att få information om hur tjejerna tänker att andra killar som idag är singlar ska kunna ha en chans att ragga på dem.

• Svar på tråden När får man ragga på en tjej egentligen?
  • Aikido

Du får försöka tolka de där små, små signalerna som visar intresse.

• Lottien

Du kan prata med tjejer utan att ragga. Sen när ni lärt känna varandra lite lägger du in stöten.

• Anonym (Tyer)

"Hur sjutton har tjejerna tänkt att man ska kunna flirta och ta något vidare med en tjej om ingen vill bli störd någonstans?"

Det är inte så att gruppen "kvinnor" är en organisation som satt sig ner och klubbat en massa regler utifrån hur man bäst väger in allas intressen i frågan.....

Som någon sa här ovan: Prata med tjejer utan att ragga? Känn av stämningen? Se inte tjejer enbart som potentiella ragg utan som de (med)människor de faktiskt är så ska det nog lossna.

• Anonym (M)
    Lottien skrev 2016-06-20 14:05:11 följande:

Du kan prata med tjejer utan att ragga. Sen när ni lärt känna varandra lite lägger du in stöten.

Prata på krogen - Tjej tror man försöker ragga och är misstänksam eller lämnar.

Prata på arbetet - Ingen tjej förväntar sig att det överhuvudtaget kan bli något mer för det är en arbetsplats.

Prata på gatan/affären - Tjejer är misstänksamma och tror man är där för att ofreda dem. 

Prata på gymmet - Tjejer är misstänksamma och tror man är där för att ofreda dem. 

• kaffe
    Anonym (M) skrev 2016-06-20 14:10:14 följande:

Prata på arbetet - Ingen tjej förväntar sig att det överhuvudtaget kan bli något mer för det är en arbetsplats.

Prata på gatan/affären - Tjejer är misstänksamma och tror man är där för att ofreda dem. 

Prata på gymmet - Tjejer är misstänksamma och tror man är där för att ofreda dem. 

Allt beror på hur man gör det. I princip kan man få napp precis var som helst om man kan knepen.
  • Anonym (Roy)

När och hur pratar du med män? Samma regler gäller:)

• Lottien

Nu vet jag inte hur du gör, men om en man kommer fram och pratar med mig om ngt helt irrelevant måste jag erkänna att jag uppfattar det som konstigt. Men att säga ngt om det man håller på med känns mer rimligt.

På jobbet har man förhoppningsvis rast och då pratar vi allihop med varandra om allt mellan himmel och jord. Hur funkar det hos er?
  • Anonym (Madde)

1. Ja det kan bli så om tjejen inte är intresserad eller är upptagen.. Men hon kan lika gärna vara singel och intresserad. Krogen är liksom raggningsplatsen nummer 1 så det är ju vansinne att tro att man inte får ragga eller kan bli raggad på där..

2. Nej så är det inte! Det är ju jätteofta att kärlek uppstår på arbetsplatsen!

3. Ja på gatan där de flesta är på väg någonstans kan jag se vissa svårigheter.. Sitter man ner på en bänk däremot kan man ju mycket väl försöka inleda en konversation.

4. Ja jag håller med dig, jag tror de flesta kommer till gymmet för att köra sin grej och vill inte bli störda.
  • Anonym (M)
    Anonym (Roy) skrev 2016-06-20 14:22:12 följande:

När och hur pratar du med män? Samma regler gäller:)

Bara lägga ner då med andra ord. De få tillfällen man pratar med okända män förutom servicepersonal gör ju att chansen med tjejer blir ju obefintlig om man inte skapar mer chanser med tjejer än med killar. 
  • Anonym (M)
    Lottien skrev 2016-06-20 14:25:10 följande:
    Nu vet jag inte hur du gör, men om en man kommer fram och pratar med mig om ngt helt irrelevant måste jag erkänna att jag uppfattar det som konstigt. Men att säga ngt om det man håller på med känns mer rimligt.

På jobbet har man förhoppningsvis rast och då pratar vi allihop med varandra om allt mellan himmel och jord. Hur funkar det hos er?
    Jo men ingen förväntar sig något mer än en rast. Sen förutsätts det att det finns lediga personer som kan bli intresserade på det sättet.
Svar på tråden När får man ragga på en tjej egentligen?