• Anonym (Nya tag)

Vill gå ner med Lifesum, hjälp mig!

Har bestämt mig för att ta tag i 14 kilos övervikt.

Tänkte ta hjälp av Lifesum.

När jag knappar in min målvikt som förhoppningsvis skall vara nådd om 20 veckor så står det att 808 kcal är mitt intag per dag.

När jag går vidare till dieter och väljer 5:2 diet ( som guldmedlem kan man välja ) så kommer det upp att kaloriintaget är på 1508 kcal bortsett från de 2 fastedagarna på 500 kcal, det kan väl omöjligt vara att jag kan nå mina mål på 20 veckor då?

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Vill gå ner med Lifesum, hjälp mig!
  • Aniiee

Och DÄR har vi orsaken till varför jag inte gillar Lifesum. Du kan inte leva på 800 kcal om dagen i 20 veckor och indilla dig att du kommer stå kvar där resten av livet. Skitapp.,.....

Jo, du kan definitivt gå ner 14 kg på 20 veckor om du äter 1500 kcal. Till och med om du äter det VARJE DAG. Vilket du borde göra, med eller utan 5:2. OM du inte är supermegajätteliten och är permanent sängliggande, förstås.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee

För resten ska man väl knappa in vad man väger nu och inte hur mycket man vill väga när man är "klar"?

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (Nya tag)

Men jag är ganska liten och har en fotskada som gör mig ganska begränsad.

Man knappar in startvikt och målvikt. Men det går att justera tiden för viktnedgång.

Ska läsa länken nu?

• Aniiee
    Anonym (Nya tag) skrev 2016-06-20 17:11:05 följande:

Men jag är ganska liten och har en fotskada som gör mig ganska begränsad.

Man knappar in startvikt och målvikt. Men det går att justera tiden för viktnedgång.

Ska läsa länken nu?

Om du är ganska lite kan du inte ha 14 kg övervikt och hamna på 800 kcal för viktnedgång. Isf skulle du vara både kortare och lättare än jag, som är 160 cm och väger under 50 kg. Som sagt... Lifesum. Den är lite sned när det gäller dessa uträkningar. Men det går ju att justera.  Jag hade glömt att man skulle knappa in båda....

Läs på. Det är nyttigt.
  • Anonym (Nya tag)

Resultat

Kalorier

Ditt basala energiintag (BMR) är 1250 kcal per dag.

Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 1500 kcal per dag.

Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 1000 kcal per dag.

Ett kcal-intag under 1200 för kvinnor kan vara negativt. Läs mer här.

Fördelning av energikällor

Energiintaget (1000 kcal / dag) är uppdelat på följande sätt:

Protein 40%

100 gram protein per dag. 400 kcal kommer från protein.

Kolhydrater 30%

75 gram kolhydrater per dag. 300 kcal kommer från kolhydrater.

Fett 30%

33 gram fett per dag. 300 kcal kommer från fett.

• Anonym (Nya tag)

Det ovanstående är vid en beräknad viktminskning på 0.5 kg i veckan.

Vid 0.7 kg gäller följande:

Kalorier

Ditt basala energiintag (BMR) är 1250 kcal per dag.

Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 1500 kcal per dag.

Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 800 kcal per dag.

• Anonym (Nya tag)

Rör inte på mig så mycket i nuläget, går raskt i 30 min eller cyklar. beroende på hur dagsformen är. Ska ta mig i kragen vad gäller styrketräning, vill helst börja hemma..

Jag är ju kortare än dig + att min normala vikt brukade vara 48-51kg. Nåväl får försöka hålla mig mellan 800-1000kcal.

Tack snälla för länken! Hade den sparad förut..

För att återgå till Lifesum så får jag helt enkelt hålla mig till standardplanen och lägga in fastedagar själv.

• Aniiee

Ok, du har alltså ingen ävervikt.

Well, good luck with that.

• Anonym (Nya tag)
    Aniiee skrev 2016-06-20 19:20:45 följande:

Ok, du har alltså ingen ävervikt.

Well, good luck with that.

Hur menar du nu??

Mitt bmi är över 26 och min läkare tycker definitvt att jag bör gå ner.
  • Aniiee
    Anonym (Nya tag) skrev 2016-06-20 21:29:20 följande:
    Hur menar du nu??

Mitt bmi är över 26 och min läkare tycker definitvt att jag bör gå ner.
    Jag menar att jag inte tror på att du har någon som helst övervikt. Absolut inte 14 kg. 

Alternativt är du kort(dvärg)växt.
  • Anonym (Nya tag)
    Aniiee skrev 2016-06-20 22:03:43 följande:

Jag menar att jag inte tror på att du har någon som helst övervikt. Absolut inte 14 kg. 

Alternativt är du kort(dvärg)växt.

Du skrev ju själv att du var 160 cm och vägde under 50 kg, vet inte om du är nöjd med det men jag var nöjd när jag låg på min gamla vikt och då är jag strax under 160cm.

Får satsa men får nog lägga på lite träning, är ju minsta laget att ligga på 800kcal. Samtidigt är det ju en negativ livstilsförändring som gjort att jag är där jag är idag. Vill absolut inte fortsätta på den banan..
  • Aniiee
    Anonym (Nya tag) skrev 2016-06-20 22:16:32 följande:
    Du skrev ju själv att du var 160 cm och vägde under 50 kg, vet inte om du är nöjd med det men jag var nöjd när jag låg på min gamla vikt och då är jag strax under 160cm.

Får satsa men får nog lägga på lite träning, är ju minsta laget att ligga på 800kcal. Samtidigt är det ju en negativ livstilsförändring som gjort att jag är där jag är idag. Vill absolut inte fortsätta på den banan..
    Det blir säkert bra.
  • Aniiee

FUCK också.

Nu är jag faktiskt lite sur. Varför ska du hålla på och ljuga och ge småtjejer (för de läser, tro mig) skev kroppsuppfattning för?

Blä för sånna som dig!

• Anonym (Nya tag)
    Aniiee skrev 2016-06-20 22:36:08 följande:

FUCK också.

Nu är jag faktiskt lite sur. Varför ska du hålla på och ljuga och ge småtjejer (för de läser, tro mig) skev kroppsuppfattning för?

Blä för sånna som dig!

Antingen har jag missat nåt eller så saknas nåt hos dig!!

Jag är en äldre kvinna med sjukdomshistoria och min hälsa måste förbättras.

Verkar som om en öm tå trampats på...

Tack och hej med dig????
Svar på tråden Vill gå ner med Lifesum, hjälp mig!