• Villbligravidpcos

    Letrozol/pergotime

    Hej! Till er som blivit gravida med hjälp av letrozol eller pergotime, hur många dagar efter ägglossning plussade ni? Jag hade ägglossning för ca 6-7 dagar sedan, men fortfarande inget +, dagarna går så himla långsamt.. 

    kram

  • Svar på tråden Letrozol/pergotime
  • hoppitossa

    Ägget fäster ca dag 5-10 efter ägglossning så är ju möjligt att det inte fäst ännu, om det blev befruktat. Skulle säga att du bör vänta åtminstone 10 dagar efter ägglossning för att kunna se ett eventuellt plus. :)

  • Längtar efter en bebis

    [quote=76729215][quote-nick]Villbligravidpcos skrev 2016-06-21 12:17:12 följande:[/quote-nick]Hej! Till er som blivit gravida med hjälp av letrozol eller pergotime, hur många dagar efter ägglossning plussade ni? Jag hade ägglossning för ca 6-7 dagar sedan, men fortfarande inget +, dagarna går så himla långsamt.. 

    kram[/

    Heej vilka sort tabletter tog du dåh ?

    Har du kollat dina äggblåsor på ultraljud eller fått otriville sprutan för få ägglpssnigm ?

  • Längtar efter en bebis

    Jag själv tog Pergo första enkel kur denna månad börja från dag 5-9 sen ultraljud sen 20 juni där jag hade en äggblåsa på 20mm och en på 18 mm fick sedan otriville sprutan efter ultraljud , nu får vi vänta och se :)

    Fast lite orolig då vi haR bara en gång samlag då vi både jobbar :/

  • Villbligravidpcos

    Jag åt letrozol och på ultraljud (dag 15) kunde han se en blåsa på 17 mm, så fick körs med ägglossningstest, vilket gav utslag på dag 20, idag är det 9 dagar sedan ägglossningtestet visade ägglossning..

  • Villbligravidpcos
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-23 00:20:54 följande:

    Jag själv tog Pergo första enkel kur denna månad börja från dag 5-9 sen ultraljud sen 20 juni där jag hade en äggblåsa på 20mm och en på 18 mm fick sedan otriville sprutan efter ultraljud , nu får vi vänta och se :)

    Fast lite orolig då vi haR bara en gång samlag då vi både jobbar :/


    Jag åt letrozol och på ultraljud (dag 15) kunde han se en blåsa på 17 mm, så fick körs med ägglossningstest, vilket gav utslag på dag 20, idag är det 9 dagar sedan ägglossningtestet visade ägglossning..
  • Villbligravidpcos

    håller tummarna för oss!

    pga av min PCOS så har jag väldigt oregelbunden mens.. så jag får gå efter antal dagar efter ägglossning helt enkelt. Vad jag har förstått så ska ett gravtest kunna ge utslag (om det är positivt) 14 dagar efter ägglossning, men kan inte hålla mig, så imorgon när det gått 10 dagar efter ägglossning så ska jag göra ett test :) men kommer säkert vara negativt.. har haft lite stickningar i magen under dessa dagar, men annars inga symtom.

  • Villbligravidpcos
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-23 18:41:13 följande:

    Håller tummarna båda för oss :)

    När ska du få beräknad mens igentligen , när hade du tänkt testa dig ?

    Några symtom än ?


    håller tummarna för oss!

    pga av min PCOS så har jag väldigt oregelbunden mens.. så jag får gå efter antal dagar efter ägglossning helt enkelt. Vad jag har förstått så ska ett gravtest kunna ge utslag (om det är positivt) 14 dagar efter ägglossning, men kan inte hålla mig, så imorgon när det gått 10 dagar efter ägglossning så ska jag göra ett test :) men kommer säkert vara negativt.. har haft lite stickningar i magen under dessa dagar, men annars inga symtom.
  • Längtar efter en bebis

    Ooh såå roligt hoppas de blir ett plus :)

    Men min dotter förra året tog jag första enkel kur hade stickningar i magen exakt 10 dagar efter ÄL fick ett stark plus efter 16 dagar :D

    Du är graviiid , Gratiiiis kan redan säga nu haha :)

  • Villbligravidpcos
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-23 00:20:54 följande:

    Jag själv tog Pergo första enkel kur denna månad börja från dag 5-9 sen ultraljud sen 20 juni där jag hade en äggblåsa på 20mm och en på 18 mm fick sedan otriville sprutan efter ultraljud , nu får vi vänta och se :)

    Fast lite orolig då vi haR bara en gång samlag då vi både jobbar :/


    Jag åt letrozol och på ultraljud (dag 15) kunde han se en blåsa på 17 mm, så fick körs med ägglossningstest, vilket gav utslag på dag 20, idag är det 9 dagar sedan ägglossningtestet visade ägglossning..
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-23 21:19:11 följande:

    Ooh såå roligt hoppas de blir ett plus :)

    Men min dotter förra året tog jag första enkel kur hade stickningar i magen exakt 10 dagar efter ÄL fick ett stark plus efter 16 dagar :D

    Du är graviiid , Gratiiiis kan redan säga nu haha :)


    Haha nej jag vågar inte tro nånting! Vi får se helt enkelt, ska hålla dig uppdaterad :)
  • Kolan91

    Blev ni som tog letrozol gravida?

    Någon som fortfarande testar letrozol?

    Jag blev gravid på andra kuren letrozol. Det slutade i ma och jag skrapades i slutet av juni. Vi körde sedan utan letro två cyklar efter skrapningen men denna cykel åt jag letro och väntar på äl. (Dag 13) fick äl på dag 16 sist så vi får se. Vore kul om någon annan ville haka på i hopp om ett plus! :)

  • Längtar efter en bebis
    Kolan91 skrev 2016-09-07 08:54:01 följande:

    Blev ni som tog letrozol gravida?

    Någon som fortfarande testar letrozol?

    Jag blev gravid på andra kuren letrozol. Det slutade i ma och jag skrapades i slutet av juni. Vi körde sedan utan letro två cyklar efter skrapningen men denna cykel åt jag letro och väntar på äl. (Dag 13) fick äl på dag 16 sist så vi får se. Vore kul om någon annan ville haka på i hopp om ett plus! :)


    Heej jaa vill gärna dela med mig .. blev aldrig ngt pågrund åkte till semester men väntar nu på mensen och så ska börja ta Letrozole Du då
Svar på tråden Letrozol/pergotime