Jag tänder inte på mannen jag älskar
Vi har varit ett par i 20 år och jag älskar verkligen den här mannen. Han är mannen i mitt liv, jag skulle kunna dö för honom och jag känner mig hemma med honom. Samtidigt tycker jag att han är intressantare än andra, lite oförutsägbar men ändå stabil. Andra bleknar i jämförelse med honom. Jättebra med andra ord.
Men jag känner ingen åtrå eller sexuell attraktion. Det är så konstigt. När vi träffades var jag väldigt attraherad av honom men det försvann gradvis. Nu känner jag ingenting. Ska vi ha sex blir jag inte det minsta våt. När vi väl har sex känns det fysiskt skönt men jag måste fantisera medans för att få orgasm. Jag har en normal sexlust annars, onanerar då och då och attraheras av andra män, även vissa jag tycker ser sämre ut än min kille.
Jag tycker att han ser bra ut men det är som att se på en tavla eller ett vackert djur, inget sex bakom liksom. Hans kropp är inte min idealkropp. Han har lagt på sig mycket på magen på senaste och har nu en ölmage vilket stör mig lite och han har inte riktigt den kroppstyp jag gillar (han har tex inga synliga blodådror på armarna vilket jag gillar) men det var inga problem när vi träffades så jag tror inte felet ligger hos honom egentligen utan hos mig.
Vill då gärna attraheras av honom. Vi har gått isär i perioder men jag saknar honom oerhört och känner mig kär och vi har hittat tillbaka till varandra. Det har hänt att jag träffat någon kille jag tänt på under tiden vi varit isär men då har det bara varit sex (bra sex) och inte vad jag velat.
Jag väljer min kille över alla andra (attraktiva) män. Men jag vill inte leva utan attraktion resten av livet och jag fattar inte varför jag tappat det. Har bara ångest inför sex nu. Hjälp?
(Vi kan inte ha öppet förhållande/ta in andra i sexlivet för det vill inte min kille).