• Anonym (Ledsen tjej)

Jag tänder inte på mannen jag älskar

Vi har varit ett par i 20 år och jag älskar verkligen den här mannen. Han är mannen i mitt liv, jag skulle kunna dö för honom och jag känner mig hemma med honom. Samtidigt tycker jag att han är intressantare än andra, lite oförutsägbar men ändå stabil. Andra bleknar i jämförelse med honom. Jättebra med andra ord.

Men jag känner ingen åtrå eller sexuell attraktion. Det är så konstigt. När vi träffades var jag väldigt attraherad av honom men det försvann gradvis. Nu känner jag ingenting. Ska vi ha sex blir jag inte det minsta våt. När vi väl har sex känns det fysiskt skönt men jag måste fantisera medans för att få orgasm. Jag har en normal sexlust annars, onanerar då och då och attraheras av andra män, även vissa jag tycker ser sämre ut än min kille.

Jag tycker att han ser bra ut men det är som att se på en tavla eller ett vackert djur, inget sex bakom liksom. Hans kropp är inte min idealkropp. Han har lagt på sig mycket på magen på senaste och har nu en ölmage vilket stör mig lite och han har inte riktigt den kroppstyp jag gillar (han har tex inga synliga blodådror på armarna vilket jag gillar) men det var inga problem när vi träffades så jag tror inte felet ligger hos honom egentligen utan hos mig.

Vill då gärna attraheras av honom. Vi har gått isär i perioder men jag saknar honom oerhört och känner mig kär och vi har hittat tillbaka till varandra. Det har hänt att jag träffat någon kille jag tänt på under tiden vi varit isär men då har det bara varit sex (bra sex) och inte vad jag velat.

Jag väljer min kille över alla andra (attraktiva) män. Men jag vill inte leva utan attraktion resten av livet och jag fattar inte varför jag tappat det. Har bara ångest inför sex nu. Hjälp?

(Vi kan inte ha öppet förhållande/ta in andra i sexlivet för det vill inte min kille).

• Svar på tråden Jag tänder inte på mannen jag älskar
  • Anonym (b.j)

Du verkar vara en toppentjej - verkligen!

Varför inte bara säga som det är?
    Jag gillar dig som min kompis. Jag vill inte ha sex med dig och har hellre sex (bra sex) med andra än dig för du tänder mig inte ett dugg! Däremot så får du gärna vara min trygga hamn och ta hand om mig när jag är ledsen och stötta mig i mina beslut jag gör här i livet. Det är bara det att du inte attraherar mig och jag vill hellre ha sex (bra sex) med andra män än dig! OK med dig vännen?

• Underhill

Passionerad attraktion går väl som lusten lite i vågor tänker jag...ni har ändå 20 år på nacken och då är det inte många relationer som pumpar på (även om det säkert finns de som gör det). Verkar ju som det redan gått lite upp och ner med tanke på era uppehåll. Tror du inte att han hade uppskattat en ärlig sida från dig och att era 20 år som par ändå skulle fixa att mosa sig igenom en sådan dialog kring det intima? Hur tänker och funderar han kring det hela?

E vi överens så kör vi
  • Anonym (införa nytt)

Jag har upplevt exakt detsamma. Tände inte på min man men älskar honom över allt annat. Jag kunde sitta på jobbet och tänka på honom och känna pirret i kroppen men när vi träffades var det som bortblåst.
    Jag insåg att jag måste göra något åt det själv så jag började messa honom om mina tankar och fantasier vilket gjorde att han var kåt på ett annat sätt än förr och det tände mig. Jag beställde hem lite "leksaker" som vi nu använder då vi har sex och nu är det nytt och spännande igen vilket tänder mig.
    Jag testade en dag att inte ha trosor på mig under kjolen och gick och fantiserade och när han upptäckte det blev vi kåta båda två.
    osv
    Kanske kan var tips för dig också?

• Underhill
    Anonym (införa nytt) skrev 2016-06-21 14:38:02 följande:
    Jag har upplevt exakt detsamma. Tände inte på min man men älskar honom över allt annat. Jag kunde sitta på jobbet och tänka på honom och känna pirret i kroppen men när vi träffades var det som bortblåst.
    Jag insåg att jag måste göra något åt det själv så jag började messa honom om mina tankar och fantasier vilket gjorde att han var kåt på ett annat sätt än förr och det tände mig. Jag beställde hem lite "leksaker" som vi nu använder då vi har sex och nu är det nytt och spännande igen vilket tänder mig.
    Jag testade en dag att inte ha trosor på mig under kjolen och gick och fantiserade och när han upptäckte det blev vi kåta båda två.
    osv
    High clatch på den! Well done!!
    E vi överens så kör vi
  • Prips

Varför kan ni inte börja träna tillsammans then? Förklara för honom att attraktionen har försvunnit en del med åren men vill att den ska komma tillbaka och att du älskar honom över allt annat.

• Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (b.j) skrev 2016-06-21 14:25:03 följande:

Du verkar vara en toppentjej - verkligen!

Varför inte bara säga som det är?

Jag gillar dig som min kompis. Jag vill inte ha sex med dig och har hellre sex (bra sex) med andra än dig för du tänder mig inte ett dugg! Däremot så får du gärna vara min trygga hamn och ta hand om mig när jag är ledsen och stötta mig i mina beslut jag gör här i livet. Det är bara det att du inte attraherar mig och jag vill hellre ha sex (bra sex) med andra män än dig! OK med dig vännen?

Jag antar att du är ironisk...

Jag gillar inte bara honom som kompis och trygghet, jag älskar honom, vill dela allt med honom och känner mig kär - varm inuti när han säger något fint och allt sånt. Det är bara det sexuella som felar och jag lever hellre ett liv med honom utan sex än gör slut och har random sex med andra som jag inte har känslor för.
  • Anonym (Ledsen tjej)
    Underhill skrev 2016-06-21 14:32:56 följande:

Passionerad attraktion går väl som lusten lite i vågor tänker jag...ni har ändå 20 år på nacken och då är det inte många relationer som pumpar på (även om det säkert finns de som gör det). Verkar ju som det redan gått lite upp och ner med tanke på era uppehåll. Tror du inte att han hade uppskattat en ärlig sida från dig och att era 20 år som par ändå skulle fixa att mosa sig igenom en sådan dialog kring det intima? Hur tänker och funderar han kring det hela?

Jo hade det gått upp och ner hade jag inte varit oroad, så kan det ju vara. Det jobbiga är att det började gå ner efter kanske fem år ihop och efter tio så var det stendött. De senaste tio åren har jag inte tänt på honom. Vi har pratat om det ganska mycket även om jag har tonat ner vissa saker för att inte såra. Vi har gått i parsexsamtal. Vi har provat sexförbud och hitta annan fysisk närhet men det hjälper inte. Att mysa gillar jag och kramas och sitta nära och så men känner ingen upphetsning i kroppen. Han är förstås jätteledsen för detta men tror att han kanske väljer att inte tänka så mycket på det för att det känns jobbigt. Jag vet inte vad han kan göra för att göra det bättre...
  • Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (införa nytt) skrev 2016-06-21 14:38:02 följande:

osv

Tack för tipsen men jag har hunnit prova det mesta av det redan. Sexleksaker är han inte så förtjust i men vi har provat lite olika, sex på nya ställen, dela fantasier och tom lite extrema saker som strapon och sånt men det hjälper som inte. Vissa leksaker kan ge mig orgasm på 2 minuter men jag vill ju bli upphetsad av honom.
  • Anonym (b.j)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2016-06-21 15:12:00 följande:
    Jag antar att du är ironisk...

Jag gillar inte bara honom som kompis och trygghet, jag älskar honom, vill dela allt med honom och känner mig kär - varm inuti när han säger något fint och allt sånt. Det är bara det sexuella som felar och jag lever hellre ett liv med honom utan sex än gör slut och har random sex med andra som jag inte har känslor för.
    Jag måste få fråga då.

Vet han om att du har lite random sex med andra när ni varit från varandra?
    Har han haft sex med andra eller är det bara du som får ha det?
    Tycker du att det är ok eller juste mot mannen du älskar att du är tillsammans med honom trots att han inte tänder dig? Jag skulle tro att 99% av männen hellre är själva än att leva med en vetskap att deras kvinna känner att sexlusten försvinner så fort han visar sig.

Jag tycker du ska göra slut på riktigt och bryta all möjlig kontakt med honom och försöka hitta någon man som kan ge dig det du önskar dig.
  • Anonym (Ledsen tjej)
    Prips skrev 2016-06-21 14:42:36 följande:

Varför kan ni inte börja träna tillsammans then? Förklara för honom att attraktionen har försvunnit en del med åren men vill att den ska komma tillbaka och att du älskar honom över allt annat.

Han jobbar väldigt mycket och har svårt att ha tid att träna (eget företag) men i perioder har han lyckats och gått ner kanske 5 kg då. Han har kanske 15-20 kg övervikt. Jag har inte märkt att det har gjort någon skillnad i attraktionen och när den började falna för mig så var han normalviktig. Jag tror inte att det direkt hjälper att han är överviktig men det är nog inte det som är problemet i grunden. Han har haft en period då han var mycket vältränad för ca 10 år sedan och idrottare på elitnivå men han fick inga blodådror på armarna då heller.

Jag har sagt som du föreslår och han vet att jag älskar honom. Önskar jag visste vad som var fel...
Svar på tråden Jag tänder inte på mannen jag älskar