• Acara89

ÄL + liten blödning?

Hade ÄL igår efter vad jag räknat ut, runt lunchtid när jag var på toaletten och kissade upptäckte jag en liten, rodafärgad flytning.. Senare på kvällen hade jag och min man sex, och efter det fick jag en något större (fortf inte stor dock) mörkare, rosa flytning igen. Idag kommer det lite klart blod, en droppe i trosan, men annars enbart när jag torkar mig efter toalettbesök. Har även idag lite mensvärk, men det har jag allt som oftast vid ÄL. Dock har jag oerhörda humörsvängningar bpde igår och idag och det är jag INTE van vid :p Tog ut min p-stav som jag haft i 1,5 år för 3 veckor sedan den 2/6. Den 6/6 fick jag mens som varade i 5 dagar som vanligt, allt normalt. Det jag undrar ni är över de rosa flytningarna/blodet, har aldrig haft så tidigare, kan det vara ett tecken på att ägget fäster sig, eller bara för ÄL/liknande? Ska inte ha mens förrän om 13 dagar, och har ett barn som snart fyller 2. Vad tror ni det kan vara, har ni egna erfarenheter av detta? :) tacksam för svar ^_^ googlar runt och överallt läser jag bara olika..

• Svar på tråden ÄL + liten blödning?
  • Acara89

Rosafärgad*

Ska tillägga att jag och min man haft sex nästintill varje dag den senaste månaden

• hoppitossa
    Acara89 skrev 2016-06-21 14:13:57 följande:

Hade ÄL igår efter vad jag räknat ut, runt lunchtid när jag var på toaletten och kissade upptäckte jag en liten, rodafärgad flytning.. Senare på kvällen hade jag och min man sex, och efter det fick jag en något större (fortf inte stor dock) mörkare, rosa flytning igen. Idag kommer det lite klart blod, en droppe i trosan, men annars enbart när jag torkar mig efter toalettbesök. Har även idag lite mensvärk, men det har jag allt som oftast vid ÄL. Dock har jag oerhörda humörsvängningar bpde igår och idag och det är jag INTE van vid :p Tog ut min p-stav som jag haft i 1,5 år för 3 veckor sedan den 2/6. Den 6/6 fick jag mens som varade i 5 dagar som vanligt, allt normalt. Det jag undrar ni är över de rosa flytningarna/blodet, har aldrig haft så tidigare, kan det vara ett tecken på att ägget fäster sig, eller bara för ÄL/liknande? Ska inte ha mens förrän om 13 dagar, och har ett barn som snart fyller 2. Vad tror ni det kan vara, har ni egna erfarenheter av detta? :) tacksam för svar ^_^ googlar runt och överallt läser jag bara olika..

Om du hade äl igår kan inte ägget ha fäst. Det kan inte heller ha blivit befruktat ännu. Däremot är det inte ovanligt med en liten blödning i samband med äl. 
    Det är ju möjligt att cykeln inte "hoppat igång" rätt ännu efter att du slutat med hormonerna, kan det vara en till "mens" på gång och det du har nu är spottings?
  • Acara89

Aldrig haft "spottings" innan, detta är helt nytt för mig :S mens känns alldeles för tidigt, kommer som sagt bara blod ibland när jag torkar mig, inte för att jag har mycket mens men aldrig såhär lite :p vi får väl vänta o se helt enkelt.. läste någonstans att det är en del som blöder när dom har äl, behöver ju absolut inte betyda grav för det. Är så jäkla otålig bara o vill veta nu nu NU ????

• Anonym (nidis?)

Tänker spontant om äl kanske kom tidigare denna gång? Eller har du alltid regelbundna cykler?

• Acara89
    Anonym (nidis?) skrev 2016-06-21 20:33:26 följande:

Tänker spontant om äl kanske kom tidigare denna gång? Eller har du alltid regelbundna cykler?

Tanken har slagit mig också! Hyfsat regelbundna cykler har jag haft, ibland skiftar det mellan 1-5 dagar.. Åh, hatar att inte veta direkt vad som är på gång ! :p
  • Anonym (nidis?)
    Acara89 skrev 2016-06-21 21:15:35 följande:
    Tanken har slagit mig också! Hyfsat regelbundna cykler har jag haft, ibland skiftar det mellan 1-5 dagar.. Åh, hatar att inte veta direkt vad som är på gång ! :p

Spännande! Hoppas du får svar snart och att det är det svar du vill ha ^^ 

Lycka till!

• Acara89

Jag var/är gravid! Mina misstankar stämde och jag ska på inskrivning hos BM nästa vecka :)

Svar på tråden ÄL + liten blödning?