• hallonvaniljte

Handläggare kommun lön?

Hej

Jag har sökt ett nytt jobb på kommunen som handläggare inom utbildningsförvaltningen.

De frågde om lönekrav? Försöker finna nåt på nätet, men lyckas inte finna nåt vettigt! Tänkte om det finns någon här som kan berätta vad ni har om ni jobbar med liknande, eller vad ni tycker är rimligt!?

Jag har inte jobbat med detta tidiare, men har jobbat som handläggare på andra områden i ca 10 år.

Tack för all hjälp!

• Svar på tråden Handläggare kommun lön?
  • Birgitta02

Jag har aldrig lämnat några lönekrav i en ansökan. Jag har skrivit att lönefrågan kan vi ta upp vid eventuell intervju. Dessutom har jag, vid frågan om lön, bett dom själva att säga en siffra. Då har jag något att gå efter. Så då kan man antingen acceptera eller lägga på en tusenlapp eller två.

• Carambolan

I de fall då de prompt vill ha löneanspråk innan har jag skrivit typ "Min nuvarande lön är X kr. Löneanspråk kan vi diskutera när jag vet mer vad tjänsten innebär och vilka andra förmåner och möjligheter kommunen erbjuder." så vet de åtminstone om vi spelar i samma liga.

• KaSaM

Frågan om lön dyker sällan upp direkt vid intervju utan mer när allt är klart och du isåfall blir erbjuden tjänsten. Hittills har jag aldrig fått frågan om löneanspråk på intervjuer jag varit på och det har gällt chefstjänster.

• KaSaM

Ett tips är att inför löneanspråk ringa till lönehandläggare på lönekontoret och fråga om nivåer på löner. Inom kommunal verksamhet är löner offentliga.

Svar på tråden Handläggare kommun lön?