• Anonym (små grodorna)

Inga vänner att fira midsommar med

Jag har inget "kompisgäng" att fira midsommarafton med, det var ca 15 år jag hade det senast.

Hur vanligt är det att man som vuxen alltid firar bara med sin partner eller / och med familjen?

När jag ser mig omkring verkar det som att alla har ett kompisgäng att fira med (eller åtminstone en eller två vänner som dom äter med en stund). Av den anledningen känner jag mig extra konstig och ogillar att fira typiska kompisaftnar. Någon mer??

• Svar på tråden Inga vänner att fira midsommar med
  • Anonym (K)

Jag ska fira med bara min partner! Det ska bli jätte kul, så gör vi varje år. Vi har inte heller några andra att fira med, det är dock självvalt så inget vi sörjer. Förstår att det kan vara tråkigt om man hellre hade velat vara flera, men det går att ha kul bara två stycken :). En fördel är att ni kan fira precis så som ni vill.

• Anonym (Samma här)

Jag har aldrig haft ett kompisgäng och inte kompispar för den delen. Alltid firat midsommar med min familj eller sambons släkt.

• Anonym (små grodorna)

Vad skönt att se att jag inte är ensam om detta

• Anonym (ensamlillajag)

Helt ensam sedan ca 15 år tillbaka.

Så det blir jag och en flaska vit vin och tv som vanl7gt.

• Anonym (små grodorna)

Vad är er anledning att ni inte har eller vill fira med vänner?

• Anonym (S)

Vi firar alltid med bara familjen och har alltid gjort. Trivs bäst att umgås med familjen :)

• Anonym (ensamlillajag)

Mobbad i flera år därmed inget självförtoende därked socialfobi och då med ett skit liv och ensamt liv.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (små grodorna) skrev 2016-06-22 16:51:51 följande:

Vad är er anledning att ni inte har eller vill fira med vänner?

Kanske för att vi inte har vänner att fira med?! Jag har bara en nära vän och hon firar midsommar med sin sambo. Men det gör hon för att hon vill, jag firar med min familj eller sambons släkt för att jag inte har nån annan att fira med...

Hatar att jag måste vara så social, allt skulle vara enklare om man skulle nöja sig med lite vänner. Men jag HATAR att jag har så få vänner. Och nya tycks jag inte få även om jag försökt. Är avundsjuk på dom som har stora kompisgäng att umgås med.
  • Anonym (små grodorna)

Bara en nära vän? Mer än vad jag har i alla fall

• S c h n a

Det finns ett antal facebook-grupper där folk hittar varandra för diverse firande här i staden där jag bor, har ni undersökt om det finns något liknande där ni bor?

Svar på tråden Inga vänner att fira midsommar med