• Anonym (Anonym)

Killen slutade höra av sig

Gång på gång får vi höra historier om hur killen man träffar helt plötsligt försvinnar och såkallat "ghostar" en.
    Kan vi inte ta oss itu detta en gång för alla?! Varför?

Jag har nu träffat en kille ganska intensivt de senaste 3 månaderna. I början var han väldigt på medan jag var ganska svår att få. Men vi klickade, trivts väldigt bra i varandras sällskap, han har uttryckt sina känslor för mig och har verkat som en bra kille som vill ha ett förhållande. Och nu, när jag börjat besvara hans känslor utan att vara allt för "på" försvinner han. Visst, det är sommar och lite resor har kanske strulat till det för oss, men att inte höra ett ord på så lång tid oroar mig. 

Vad är det bästa för oss tjejer att göra i en sån här situation? Skita i det och gå vidare, försöka träffas och prata eller låta honom höra av sig när han känner för det (om det nu ens skulle hända)? Gråter
  • Svar på tråden Killen slutade höra av sig
  • Anonym (Anonym)

Haha och nu var det ingen player jag dejtade, den var en mogen och ambitiös kille som hade ordning på sitt liv och verkade vilja ha ett seriöst förhållande, det är därför jag är chockad. Machotypen som du beskriver har man ju stött på x antal gånger och lärt sig av sina misstag, men tydligen kan även de "bra" killarna vara svin...

• Joohann
    Anonym (Anonym) skrev 2016-06-22 23:11:46 följande:

Haha och nu var det ingen player jag dejtade, den var en mogen och ambitiös kille som hade ordning på sitt liv och verkade vilja ha ett seriöst förhållande, det är därför jag är chockad. Machotypen som du beskriver har man ju stött på x antal gånger och lärt sig av sina misstag, men tydligen kan även de "bra" killarna vara svin...

Kan hålla med om att det är Fegt att att inte förklara sig och bara försvinna helt plötsligt utan ett ord......

Och man står där som ett fån och fattar inte varför?

Istället för att säga som det är så man kan gå vidare....tyvärr är det lika vanligt att tjejer gör samma sak....dom har väl lärt sig av "svinen" hur man ska såra någon på värsta sätt....ynkligt!
  • Anonym (gå vidare)

jag tror man bara måste vara helt krass och inse att man synkar inte med alla, eg inte med de flesta. Hur många skulle man tex vilja dejta av de man ser på ICA, på ett uteställe, i en förening? Det är helt enkelt inte så superlätt att träffa "the right one". Om folk slutar höra av sig brukar jag helt enkelt bara inse fakta, Om man vänder på steken "hade personen verklige velat vara med mig hade han ju hört av sig" Har funkat för mig, man slipper älta och lägga dödfödd energi. 

har varit med om kilar som "försvinner" en månad, kanske tom längre, sen plötsligt dyker upp igen som gubben ur lådan. ja, då är det nästan alltid så att de mötte någon annan som de hellre ville testa med, sen funkade det inte och då dög det att höra av sig till mig och "kolla läget". 

• Joohann
    Anonym (gå vidare) skrev 2016-06-23 12:30:00 följande:

jag tror man bara måste vara helt krass och inse att man synkar inte med alla, eg inte med de flesta. Hur många skulle man tex vilja dejta av de man ser på ICA, på ett uteställe, i en förening? Det är helt enkelt inte så superlätt att träffa "the right one". Om folk slutar höra av sig brukar jag helt enkelt bara inse fakta, Om man vänder på steken "hade personen verklige velat vara med mig hade han ju hört av sig" Har funkat för mig, man slipper älta och lägga dödfödd energi. 

har varit med om kilar som "försvinner" en månad, kanske tom längre, sen plötsligt dyker upp igen som gubben ur lådan. ja, då är det nästan alltid så att de mötte någon annan som de hellre ville testa med, sen funkade det inte och då dög det att höra av sig till mig och "kolla läget". 

Bra skrivet......precis är det nog så!
  • Anonym (D'archangel)

Gjorde så ibland när jag var yngre. Var för feg för att typ göra slut. Blev helt förstörd när någon gjorde samna sak mot mig. Människor är svaga ibland.

• Hadraniel

Kan ju också vara så att han inte tyckte du verkar speciellt intresserad då du varit "svår att få" en lång stund i början och sedan varit mer försiktig. Det är ju inte alla killar som gillar att "jaga". Alltså kanske han helt enkelt gick vidare antingen för att han hittat någon som han trodde gillade honom mer eller för att han ville söka vidare efter någon som gjorde det.

Själv tappar jag exempelvis snabbt intresset om någon inte verkar vara så speciellt intresserad av mig, medan jag blir desto mer sugen på att inleda något om tjejen ifråga är mer på och verkar väldigt intresserad. Alltså tolkar jag i princip alltid någon som spelar svårfångad som ointresserad alternativt manipulerande och falsk vilket båda är saker som gör att jag backar.

• Anonym (...)

Ni har dejtat, han verkar ha upptäckt att han inte vill ta det vidare?

Inget du kan göra något åt.

• Connie07

Ringer han inte,då är han upptagen med nåt annat.Det bästa är väl att gå vidare och strunta i honom.Och sen om han plötslig dyker upp,är det väl att han har det tråkigt.

• Anonym (man)

Han tröttnade väl på dig och gick vidare till någon annan brud, vad är det som är svårt att förstå? Och svaret på din fråga är väl ganska uppenbar? Varför ska du ränna runt efter en snubbe som inte vill ha dig?

Acceptera och gå vidare.

• Anonym (man)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-06-22 23:11:46 följande:

Min erfarenhet är att den "annorlunda" killen tjejen säger sig ha träffat sällan är olik alla de andra hon träffat tidigare, de brukar vara ganska lika men hon ser det inte själv för hon intalar sig själv saker för hon så gärna vill ha honom... för en utomstående som ser saker mer nyktert så brukar man kunna se ganska många likheter.

Jag tror inte att även de "bra killarna" kan vara svin utan snarare att du valde bara ännu ett svin, hade han varit bra så hade han inte gjort så, lägg inte ansvaret för just den här killens muppiga beteende och din smak på alla män. Det är lika korkat som att säga att alla tjejer är exakt likadana...
Svar på tråden Killen slutade höra av sig