• Anonym (Sara)

Vad tycks om namnet Sara?

Hittar endast en tråd från 2008 med ca 15 svar när jag googlar, så tänkte skapa en egen tråd istället. 

Vad tycker ni om namnet Sara? Vackert, fult, helt ok, för tråkigt?
    Hade varit kul att kunna veta vad andra tycker om namnet, för att det är intressant. 

• Svar på tråden Vad tycks om namnet Sara?
  • Anonym (Tråkigt)

Tråkigt helt klart.

• 10oktober

Har haft många klasskompisar och vänner som hetat Sara så för mig är det ett namn ur min egen generation (sent 80-tal). I övrigt är det rätt fint men för vanligt.

• Aikido

Fint namn. Lättstavat och normalt. Bonus: egen sång (Mauro Scocco). Vill man få det mer exotiskt kan man bryta lite lätt på finska. Perfekt!

• Carambolan

Uppfattar det som normalt och tråkigt. Har många som bär namnet i min bekantskapskrets. På en bebis är det kanske lite mer off i tiden och ganska unikt.

• Anonym (Förskollärare)

Jättefint namn,och inte bundet till en generation! Har jobbat som förskollärare i drygt 20 år och alltid haft någon "Sara" på förskolan så att det skulle vara ett "80-tals namn" stämmer inte 😄 Sen är ju egentligen det viktigaste vad man själv tycker om namnet inte vilken " generation" det hör till. Att det inte är ett första hands val för " alla" skadar ju inte heller...i " min" grupp just nu har vi tex "Moa A,Moa G och Moa S" dessutom har vi "Vincent Y och Vincent R"...ett annat populärt namn just nu är tydlingen Tilda /Tilde..vi har på förskolan (5 avd) inte mindre än 8(!) tjejer med det namnet ( hos oss har vi "bara" en Thilde,grannavd har fyra) Det är inte alltid roligt att behöva heta sitt namn+initial...och inte alltid så lätt...vår ena Moa var vid 3 års ålder övertygad om att hon hette " Moa G Gustafsson"...... Så att man vill komma ifrån " stora Moa o lilla Moa" blr inte alltid så bra heller.😂😂😂

• Anonym (en Sara)

+ alla känner till det
    + alla känner flera Sara, så det blir inte "jag kände en Amalia en gång och hon var så sjukt elak".
    + internationellt så det sjunger om det, funkar i hela världen
    + lättstavat (om man inte hittar på något), behöver aldrig bokstavera
    + fint

- kanske lite tråkigt (men värre för 80-talisterna än en bebis nu)
    - väldigt lätt att rimma på

• taquine

Tycker det är fint, typiskt klassiskt namn som aldrig blir fult .Nu är jag säkert partisk men min dotter har det i andranamn efter sin mormor , gammalmormor  osv. Kör på ts ;)

Goodness me
  • Orkide

Det är inget favoritnamn. Låter tråkigt tycker jag också. (Sorry alla som heter så eller som har barn som heter Sara mm...).

• Pastella

Jag tycker att det är lite tråkigt, men inte fult. Det var väldigt vanligt bland mina vänner (80-talist), jag skulle nog hellre välja Anna eller Emma utav namnen som var poppis då.

Svar på tråden Vad tycks om namnet Sara?