• Mirana

Svagare test men mer symtom. Tvilling?

Har letat på nätet efter någon som har nämnt detta som jag känner, men hittar ingen.

Jag är en sådan som får gravsymtom redan äl+6 med ffa illamående av speciell karaktär. Varit gravid flera ggr (tre mf) och det har aldrig slagit fel.

Fick likadant den här månaden, plussade äl+10, starkare äl+11 men sedan svagare igår o idag äl+13. Igår hade jag nästan inga symtom kvar, så jag konstaterade själv en kemisk grav. Idag har dock tempen stigit igen och samtliga symtom är tillbaka, tom starkare, mkt illamående och yrsel.

Jag tog pergotime denna månad och brukar få två ägg vid äl med behandling, kan det vara så att jag fick båda befruktade, men har fått mf på ena "tvillingen", därav först svagare test (idag lika svagt som igår), men mer symtom och att hcg är på väg upp igen?

Hoppet är det sista som lämnar oss :).

• Svar på tråden Svagare test men mer symtom. Tvilling?
  • Cyanea

Tror dessvärre inte att det funkar så :( Ökningen skulle kanske gå långsammare men nivån bör inte sjunka. hCG ökar såpass mycket i början så det bör inte märkas så tydligt på ett test. 

Det kan ju vara så att du hade mer utspätt urin den här gången. Man kan inte lita helt och hållet på hur starkt strecket är om det inte är stor skillnad. 

Jag håller tummarna för att allt går toppen! Lycka till :) 

• Mirana
    Cyanea skrev 2016-06-23 20:21:28 följande:

Tror dessvärre inte att det funkar så :( Ökningen skulle kanske gå långsammare men nivån bör inte sjunka. hCG ökar såpass mycket i början så det bör inte märkas så tydligt på ett test. 

Det kan ju vara så att du hade mer utspätt urin den här gången. Man kan inte lita helt och hållet på hur starkt strecket är om det inte är stor skillnad. 

Jag håller tummarna för att allt går toppen! Lycka till :) 

Tack för svar. Jag tror väl inte heller att det är så det fungerar, men som sagt är hoppet det sista som lämnar en :).

Jag har tre mf i bagaget och vet att svagare streck till slut slutar i ännu ett mf, brukar vara rätt cool med det hela och inte låta fantasin skena iväg, men jag har alla tidigare gånger i samband med negativt test även slutat ha symtom, därav min undran den här gången. 

Nu ska vi lägga bebisverkstan på is över sommaren. Hösten kanske kommer med fina överraskningar. :)
  • Cyanea
    Mirana skrev 2016-06-23 20:28:56 följande:
    Tack för svar. Jag tror väl inte heller att det är så det fungerar, men som sagt är hoppet det sista som lämnar en :).

Jag har tre mf i bagaget och vet att svagare streck till slut slutar i ännu ett mf, brukar vara rätt cool med det hela och inte låta fantasin skena iväg, men jag har alla tidigare gånger i samband med negativt test även slutat ha symtom, därav min undran den här gången. 

Nu ska vi lägga bebisverkstan på is över sommaren. Hösten kanske kommer med fina överraskningar. :)
    Jag är en stark förespråkare att hoppas så länge man kan och mår bra av det ;) Det värsta man kan göra är att ta ut sorg i förskott. Förr eller senare blir man så illa tvungen att hantera den, så man kan behöva varenda minut av hopp och lycka man kan ta tillvara på dessförinnan. 

Har du testat något mer? Eller väntar du några dagar? Låter annars toppen att pausa lite. Man kan behöva ladda om mellan varven. Det är tufft med alla motgångar. Jättetråkigt att du behövt genomgå flera mf :(
  • Mirana
    Cyanea skrev 2016-06-24 13:58:44 följande:
    Jag är en stark förespråkare att hoppas så länge man kan och mår bra av det ;) Det värsta man kan göra är att ta ut sorg i förskott. Förr eller senare blir man så illa tvungen att hantera den, så man kan behöva varenda minut av hopp och lycka man kan ta tillvara på dessförinnan. 

Har du testat något mer? Eller väntar du några dagar? Låter annars toppen att pausa lite. Man kan behöva ladda om mellan varven. Det är tufft med alla motgångar. Jättetråkigt att du behövt genomgå flera mf :(
    Har inte testat mer. Har BIM imorgon. Väntar nog någon dag till. Symtomen blir starkare och tempen håller sig uppe, men jag litar inte på min kropp mer, så vem vet :)
Svar på tråden Svagare test men mer symtom. Tvilling?