• OlivKungen

    Kommer tiggeriet bli värre?

    Hej....Jag är så less på alla tiggare som sitter med sina hundögon och förväntar sig att dom ska få pengar. Bor i en liten förort i stockholm sitter redan 3 pers där nere i centrum. Har sett dom slänga skräp och skita i naturen ska jag anmäla? Dom skriker och gamar när dom pratar med varandra över gatan. Dom byter pers i olika perioder men sitter till slut samma person i slutändan..

  • Svar på tråden Kommer tiggeriet bli värre?
  • Anonym (jadu)

    Visst det är människor dem med.

    Men när dem skriker åt en, dra i en, jagar ens pantbukar när man sitter på t ex stationen och dricker läsk. När de följer efter en bakom en utagningsatumat och sen gär efter en och tigger.

    Snart vilket är ett helvete är sverige kontantlöst vi lever på kort så nä det kommer inte bli värre utan de kommer nog att försvinna när konaterna är borta och vi tyvärr lever på kort vilket kommer drabba dem äldre.

  • volvo142

    Tror att det kommer minska. polisen har allmänt, uppmuntrat att man ska anmäla.. om dom är störande i min stad har dom slutat följa efter en. Om man känner sig så fruktansvärt rädd arg eller kränkt för tiggare, Kanske man ska ta en funderare på varför man gör det på riktigt. Jag tycker synd om dom. men skulle aldrig ge pengar. som jag gjorde förut. man kan lika gärna kasta pagerna i en sjö det är helt meningslöst enligt mig.

  • Anonym (Jag)

    I min förort har många av dom börjat dricka rejält. Det är djupt tragiskt och gör dem än mer skrämmande.

  • volvo142
    Anonym (Jag) skrev 2016-06-27 08:07:56 följande:
    I min förort har många av dom börjat dricka rejält. Det är djupt tragiskt och gör dem än mer skrämmande.
    Jaså vars bor du på ett ungefär?
  • Anonym (Jag)
    volvo142 skrev 2016-06-27 22:43:03 följande:

    Jaså vars bor du på ett ungefär?


    Söder om Sthlm, på den station där det finns systembolag.
Svar på tråden Kommer tiggeriet bli värre?