Hårig över hela ryggen o tjej
Jag är en tjej med kraftig hårväxt över hela ryggen bland annat. Problemet är att jag inte kommer åt håret på ryggen. Vad ska jag göra? Har inte råd att gå till salong.
Jag är en tjej med kraftig hårväxt över hela ryggen bland annat. Problemet är att jag inte kommer åt håret på ryggen. Vad ska jag göra? Har inte råd att gå till salong.
Vaxa så du inte behöver göra det så ofta. Be en vän hjälpa dig.
Såg för en tid sedan på youtube från han alpha m någon recension av en "back shaver" eller liknande för att fixa ryggen själv, den var tydligen rätt effektiv, lär väl funka lika bra på kvinnor som på män
Har ingen som kan hjälpa mig.
jag har samma problem men jag kommer åt då det är typ längst ner. Bara att raka eller vaxa. Eller så får man spara ihop och gå och fixa laser.
Har du gått till sjukvården och visat din rygg? Kanske du kan få hjälp där. Som kvinna känns det ju inte så kul att vara luden på ryggen, precis. Besväras du av abnorm hårväxt på fler ställen? Iså fall är det ju än större anledning att söka vård och kanske ta lite prover.
Jag har det lika illa... så här gör jag: varje torsdag smörjer jag in ryggen med hårborttagningsmedel med hjälp av en stekspade. Det fungerar bra. Jag har lagt 100 000 på att få bort allt mitt hå med laser och andra metoder, men inga har funkat. Lägg pengarna på roligare saker. Eller förresten så har jag tänkt göra ett sista laserförsök i ansiktet i höst men efter det gör jag aldrig nåt mer i den prisklassen. Du kan söka vård, kolla om du har tex pco. Då kan du få p-pillerliknande Diana utskrivet. Lycka till!
Jösses 100 000? har du ljusa strån? har du pco? du vet väl om att det ansiktet är svåraste stället att bli av med hår?
Fick du inte hjälp via landstinget med ipl?
Vet inte varför det är svårast i ansiktet tyvärr.
Ok här är videon ifråga - kan ju vara värt att prova!
Hej,
Jag använder rakverktyget easyraze, med den kommer jag åt att raka ryggen och rumpan som kan vara svår att nå