• Anonym

Hållbarhet på kondomer?

Min kille och jag blev ihop för 2,5 år sedan. HIttad nu två kondomer där bäst före datum stod 2005-09. Nu undrar jag om ni vet hur länge kondomer brukar hålla? Jag menar, kan de verkligen vara mer än 2,5 år gamla?

• Svar på tråden Hållbarhet på kondomer?
  • Kajsan

Ja, de funkar bra om de inte legat i solen eller skavts emot något.
    Du kan lätt känna utanpå paketet, kläm mellan fingrarna och känn om kondomen glider omkring i paketet eller om det känns torrt.
    Känns det torrt så är de för gamla.
    Rörigt, men jag kan inte förklara mig bättre

• Anonym

Det jag undrar är om han varit otrogen!! Jag menar om kondomer KAN hålla så länge??? Om det verkligen kan stämma att han köpt dem för 2,5 år sedan när det står att hållbarheten är ända till 2005-09!!! Kan det vara så att han köpt dem medan vi var ihop?

• Kajsan

Eftersom det inte var det du frågade så finns det väl ingen anledning att bli upprörd över att jag var snäll och svarade?

• bambigirl

Han kan oxå ha fått dem någonstans, på krogen eller nån annanstans... Ibland delar de faktiskt ut kondomer. Eller så är kondomerna 2,5 år gamla, eller har han varit otrogen, eller så har han tänkt vara det... Finns 1000 anledningar, antar att du får fråga honom...
    Lycka till.

• Eldna

Kajsan, det var nog inte så upprört meddelande från TS utan bara ett förtydligande...
    TS - jag TROR att kondomer kan hålla upp til 4 år. Ligger ett paket här hemma som är köpt innan jag och min sambo träffades (tror vi! ) och det är bäst före 2005-08 och är alltså köpta för mer än 3 år sen (om vi kom fram till rätt!)

• Kajsan

Eldna

Jag tolkar det som ett upprört meddelande när man av någon mystisk anledning använder mer än ett utropstecken eller frågetecken i texten.

Och TS, ja de kan vara så gamla.

• Anonym

Tack,
    Nej, jag ville bara förtydliga vad jag ville ha svar på. Tack alla!!

• Anonym

Det var såhär att vi flyttade i helgen och några av hans gamla bekanta hjälpte till. Kvinnan frågade mig då om jag litar på honom och är säker på att han inte är otrogen. Då blev jag helt paff. Hon berättade att han är så charmig och farlig att jag borde vara uppmärksam. Dagen efter hittar jag 2 kondomer inne i en vas men tog först för givet att de var från tiden innan mig. Men så klingar kvinnans ord i mina öron så jag frågade honom. Han svor att de var från tiden innan mig och att han aldrig varit otrogen mig. Men ändå är jag osäker på hur länge kondomer kan hålla då där ju står att de går ut först 2005-09. Jag menar, kan kondomer hålla så länge?

Svar på tråden Hållbarhet på kondomer?