• neila

Blåmärken på mina bröst

Hej!

Den senaste vecka har jag upptäckt ett blåmärke som liknar mer ett sugmärke på min högra bröstvårta. Den försvann efter ca två/tre dagar. Efter det upptäckte jag ett nytt sugmärke på min vänstra bröstvårta och den försvann också efter ca två/tre dygn. Idag upptäckte jag ett nytt blåmärke (sugmärke) på mitt högra bröst, denna gång inte i min bröstvårta (lite mer till höger om bröstet).  Nu börjar jag verkligen oroa mig? Jag ammar fortfarande mitt barn. Jag vet inte om det är min dotter som gjort dessa märken.  Konstigt nog, har ammat min dotter i över ett år och har aldrig fått dessa sugmärken eller blåmärke. Men om det inte är hon, är det ett farligt tecken att få dessa märken? Och på båda bröst? Är det ett bra tecken att de försvinner efter bara två/tre dagar? Jag upptäckte nyligen att jag är gravid i vecka 5. Märket är ca 2/3cm stora, runda många små små lila prickar och själva märket är lite blå i färgen LIVRÄDD

• Svar på tråden Blåmärken på mina bröst
  • Anonym (lll)

Ha ingen varit med om något liknande... Eller känner någon som har haft samma problem?

• Anonym (Greta)

Jag vet inte, men amningen brukar ju bli lite mer "hårdhänt" när tänderna börjar komma under tandköttet, och är man härdad kanske man inte känner när man får ett blåmärke. Med det sagt vet jag inte om det finns några åkommor som visar sig som just blåmärken, så det är nog bäst att du får det kollat i vilket fall. Hoppas det inte är något allvarligt.

• neila

Tack Greta för ditt svar.. Hoppas verkligen det är min dotter som har gjort dessa märken

• Nymphaea

Har du varit och kollat upp det?

• neila

Hej!
    Nej, jag befinner mig utomlands... Åker hem om ca 3 veckor

Svar på tråden Blåmärken på mina bröst